کد خبر: 1048891
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
حسين فصيحي

اطلاع‌رساني درباره پرونده بابك خرمدين متوقف شده‌است. اين بدترين اتفاقي است كه مي‌شد به واسطه آن افكار عمومي را در ابهام نگه داشت. تكان‌هاي پرونده بابك خرمدين آن قدر زياد بود كه توانست اخبار برجام و انتخابات را تحت تأثير قرار دهد. انتظار براي شنيدن خبري تازه در مورد پرونده موضوعي بود كه خيلي زود به ديالوگ‌هاي روزمره و اشتراك‌گذاري فكاهي‌هاي تلخ هم تبديل شد، با اين حال توقف اطلاع‌رساني در اين باره، اتفاقي ناخوشايند است كه بيش از هر چيز به بي‌اعتمادي عمومي و دامن زدن به موضوعات فرعي منجر خواهد شد. ترديدي وجود ندارد كه تحقيقات دادسراي امور جنايي در جريان اين پرونده به خوبي صورت خواهد گرفت و از متهمان و افراد مرتبط در اين باره تحقيق خواهد شد. قاضي محمدشهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي از قضات باتجربه‌اي است كه سال‌ها در كسوت بازپرسي به پرونده‌هاي بسياري رسيدگي كرده و اين پرونده نيز زير نظر او جريان دادرسي را به خوبي طي خواهد كرد.
تا اين جاي كار اكبر خرمدين و همسرش جزئيات قتل داماد و دو‌فرزندشان را شرح داده‌اند. خبرنگاران در جريان تحقيقات ميداني به محل زندگي اين خانواده هم رفته و با همسايه‌ها و اعضاي ديگر خانواده‌اش مصاحبه كرده و اطلاعات آن را در اختيار افكار عمومي قرار داده‌اند. بنابراين جامعه شدت تأثير‌پذيري از حادثه را طي كرده و به مرحله تحليل چرايي حادثه رسيده‌است كه نياز است اطلاعات بيشتري كه مورد راستي آزمايي قرار گرفته منتشر شود.
فارغ از موضوعات مطرح شده‌ رقم خورده، مصاحبه‌و يادداشت‌هاي بسياري هم درباره چرايي حادثه از زبان كارشناسان انجام شده و در رسانه‌ها مطرح شده است. موضوعات مطرح شده هر چند به پرسش‌هاي مطرح شده بسياري پاسخ داده اما مشخص است پرونده معماهاي بيشتري را با خود به همراه دارد.
در اين بين بسياري بر حفظ حريم خصوصي اين خانواد تأكيد دارندكه حرف درستي است با اين حال بايد به اين موضوع هم توجه كرد كه ماهيت خبر حوادث گره خوردن به بسياري از موضوعات خانوادگي طرفين را به همراه خواهد داشت كه رسانه‌هاي رسمي محوريت فعاليت خود را با احترام به تلاش براي حفظ حريم‌هاي مطرح شده دنبال كرده و مي‌كنند كه اميد است تا فرجام اين پرونده هم دنبال شود.
همه موضوعات مطرح شده ‌كه در رسانه‌هاي رسمي مطرح مي‌شود كه با آن چه در فضاي مجازي در جريان است تفاوت ماهوي دارد. فضاي مجازي فضايي لجام گسيخته است كه عمده كاربرانش از سواد رسانه‌اي برخوردار نيستند و دست به انتشار اخبار منتشر شده بدون راستي آزمايي مي‌زنند و به نگراني‌هاي موجود دامن هم مي‌زند.
تاكنون پرونده‌هاي جنجالي بسياري روح عمومي جامعه را آزار داده‌است با اين حال طرح موضوعات پرونده در رسانه‌ها و رفتار عاملان حادثه مورد قضاوت افكار عمومي قرارگرفته‌است. پرونده نجفي، شهردار اسبق تهران كه هنوز به اتهام قتل همسرش در بازداشت به سر مي‌برد از جمله اين پرونده‌ها بود كه خبرنگاران از ابتدا تا پايان جلسه دادرسي موضوعات مطرح شده را به خوبي منتشر كردند كه انتظار است در مورد پرونده خرمدين هم به همان سياق ادامه پيدا كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار