کد خبر: 1047646
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۹
گروه‌های جهادی در قزوین روز‌های پرکاری را سپری می‌کنند. حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار و خدمات‌رسانی به نیازمندان در کنار تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای مبارزه با کرونا از جمله کار‌هایی است که آن‌ها در دستور کار دارند و صد البته که تمام آن‌ها را به خوبی به نتیجه می‌رسانند.
سيداحمد هاشمی اشكا

سرویس ایران جوان آنلاین: گروه‌های جهادی مستقر در قزوین امسال را با شور و حال خاصی آغاز کرده‌اند. آن‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا در سال ۱۴۰۰ بتوانند بخش عمده‌ای از مشکلات و نیاز‌های مناطق محروم را مرتفع سازند. به همین خاطر از همان روز‌های اول بهار یکهزار جهادگر در قالب ۵۰ گروه جهادی به سمت مناطق محروم و کم‌برخوردار استان رفتند تا علاوه بر خدمات‌رسانی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشت و سلامت، سال نو را در کنار روستاییان جشن بگیرند و حالا و در منطقه بویین‌زهرا و به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) این شهرستان با توزیع ۱۷۱۰ بسته معیشتی به همراه ۵ هزار غذای گرم بین نیازمندان عید سعید فطر را جشن گرفتند.


گروه‌های جهادی در قزوین روز‌های پرکاری را سپری می‌کنند. حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار و خدمات‌رسانی به نیازمندان در کنار تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برای مبارزه با کرونا از جمله کار‌هایی است که آن‌ها در دستور کار دارند و صد البته که تمام آن‌ها را به خوبی به نتیجه می‌رسانند.

در همین رابطه مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه همزمان با عید بندگی در مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه توانستیم ۱۷۱۰ بسته معیشتی به همراه ۵ هزار غذای گرم به ارزش ۵۷۳ میلیون تومان بین نیازمندان در سطح شهرستان توزیع کنیم، به «جوان» می‌گوید: «از ابتدای شیوع بیماری کرونا و حضور همه جانبه جهادگران بسیجی در میدان مقابله با این ویروس منحوس اقدامات ویژ‌ه‌ای صورت گرفته و رزمایش کمک مؤمنانه و محرومیت‌زدایی که از مأموریت‌های اصلی سپاه و بسیج است به همت نیرو‌های بسیجی که برآمده از دل مردم هستند انجام می‌شود.» سرهنگ سیدحسن حسینی تأکید می‌کند: «همین کمک‌ها که در عرصه‌های مختلف شکل گرفته در کنترل آسیب‌های ناشی از کرونا بسیار موفق بوده است.»

این مسئول در ادامه به اهداف عملیاتی قرارگاه حاج قاسم سلیمانی اشاره کرده و ادامه می‌دهد: «با همفکری و همیاری اعضای قرارگاه، این قرارگاه در تمام عرصه‌ها ورود کرده و مردم شهرستان شاهد حضور نیرو‌های جهادی در امور مختلف به ویژه اشتغال خرد، ساخت مسکن مددجویان، آبرسانی به روستا‌ها و مناطق محروم، تهیه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمندان و بسته‌های کمک معیشتی به صورت انقلابی بوده‌اند.»

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین‌زهرا خاطرنشان می‌کند: «بسیج سازندگی همزمان با شروع ویروس منحوس کرونا، خدمت و مجاهدت به همنوعان را سرلوحه اهداف خود قرار داده و توانستیم در حد توانمان برای حل مشکلات اقتصادی مردم عزیزمان مجاهدت کنیم و این مجاهدت را با دل و جان پذیرفته‌ایم. امروز مجاهدت ما در میدان جنگ اقتصادی است و هدف نهایی ما، ریشه کن کردن چهره فقر در جامعه است و تا پایان این مأموریت در کنار مردم خواهیم ماند.

جشن عید نوروز در کنار محرومان

جهادگران قزوینی از ابتدای امسال کارهایشان را با برنامه‌ریزی مشخصی آغاز کرده‌اند و در تعطیلات نوروزی بود که ۵۰ گروه جهادی به سمت مناطق محروم و کم‌برخوردار رفتند تا در خدمت ساکنان این مناطق باشند.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قزوین در گفتگو با «جوان» با بیان اینکه عرصه‌های خدمت‌رسانی این گروه‌ها در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشت و سلامت بود و تقریباً هزار نفر از جهادگران در قالب ۵۰ گروه جهادی عیدشان را با هموطنان محروم و نیازمند جشن گرفتند، می‌گوید: «حوزه فعالیت گروه‌های جهادی روستا‌های بخش کوهین، بخش طارم سفلی، بخش‌الموت غربی، شهرستان آوج و تعدادی از روستا‌های استان سیستان بلوچستان بود.»

محمدرضا بحرانی با بیان اینکه سه گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی نیز در زندان مرکزی مستقر شدند و به ارائه خدمت به زندانیان پرداختند، تصریح می‌کند: «درمانگاه دندانپزشکی جهادگران توسط بسیج دانشجویی مدیریت می‌شود و تیم جهادی دانشجویان قزوین متشکل از ۵۰ نفر از دندانپزشکان، متخصصان و پزشکان و پرستاران و متخصصین پزشکی در زندان مرکزی مستقر شدند تا خدمات دندانپزشکی در همه حوزه‌ها اعم از کشیدن دندان، جرمگیری، ترمیم دندان و عصب‌کشی و همه مواردی که در حوزه تخصصی دندانپزشکی نیاز است را به زندانیان و خانواده‌های محروم آنان ارائه کنند.»

به گفته این مسئول، تمام اردو‌های جهادی براساس شناسایی منطقه و شناخت کمبودها، معضلات و مسائل منطقه انجام می‌شود. به این صورت که گروه‌های جهادی، منطقه را شناسایی و مسائل منطقه را بررسی می‌کنند و ممکن است در هر منطقه بین ۳ تا ۵ سال حضور داشته باشند و بعد از رفع مشکلات و نیاز‌های آن، به مناطق دیگر می‌روند.»

بحرانی می‌گوید: «در عید نوروز گروه دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در بخش کوهین روستای شنازن مستقر شدند. گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلمینی هستند که به روستا‌های مختلف رفته و علاوه بر کار آموزشی – فرهنگی، در صورت نیاز، مدارس روستا را نیز با تیم عمرانی خود تعمیر و تکمیل می‌کنند.»

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های جهادی دانشگاه بین‌المللی کار تعمیر و تکمیل خانه محروم را هم انجام می‌دهند و در کنار کار جهادی کار تربیتی و تشکیلاتی را برای دانشجویان خودشان تعریف کرده‌اند، می‌گوید: «یک گروه طلبه خواهر از منطقه بویین‌زهرا به روستای بروق آوج اعزم شد تا کار فرهنگی و تربیتی انجام دهد. همچنین گروه جهادی بنیان مرصوص در منطقه الموت غربی مستقر شده و به رفع نیاز‌های ساکنان این منطقه پرداختند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار