کد خبر: 1047072
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
در گفت‌وگوی «جوان» با طراح صحنه و لباس پیشکسوت مطرح شد
طراحی صحنه و لباس از مهم‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده هر محصول بصری است و چه در سینما و تلویزیون نیاز داریم به اینکه چیدمان صحنه را چنان طراحی کنیم که قبل از هر چیز مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: فرامرز بادرامپور طراح صحنه و لباس باسابقه با بیان این مطلب به «جوان» گفت: در بررسی محصولات اخیر تلویزیون، نکته مهم توجه سازندگان به خط قرمز‌های موجود است یعنی سریال‌سازان سعی کرده‌اند با همه محدودیت‌ها بازطراحی صحنه‌ها را استاندارد کنند. طراح صحنه «نفوذی» ادامه داد: گاهی ایراداتی هم در کار‌ها می‌بینیم و مثلاً استفاده از لوکیشن‌های نامناسب یا تکراری که می‌تواند ناشی از تعجیل برای رساندن سریال به آنتن باشد.

بادرامپور گفت: اگر بخواهیم به نسبت سال‌های اخیر بسنجیم، در ماه‌های اخیر مدیران شبکه‌ها سعی کرده‌اند، با سعه صدر لازم مجال ارائه کار مناسب را فراهم کنند و از این رهگذر برنامه‌های مسابقه‌محور و بعضاً سریال‌های خوبی تولید شده است. این سعه صدر باید افزایش یابد تا باز هم کار‌های خوب تولید شود. طراح صحنه «ضدگلوله» با اشاره به سریال «نون. خ» گفت: در سریال «نون. خ» تلاش زیادی شده متناسب با متن به طراحی دکور و صحنه‌آرایی بپردازند و با اینکه بخشی از سریال در خارج از تهران ضبط شده بود ولی تیم تولید، کار استاندارد ارائه دادند. این طراح صحنه و لباس خاطرنشان ساخت: اینکه بتوانیم مسائل اجتماعی را در سریال‌ها و برنامه‌های روز وارد کنیم کار مهمی است، به شرط اینکه گرفتار شعار نشویم. هرگاه سریالی با درک درست از مسائل و بحث‌های اجتماعی مناسب، راهکار ارائه داد، حتماً به دل می‌نشیند. طراح صحنه «خاک سرد» تأکید کرد: اینکه بتوانیم متن جذاب برای مخاطب داشته باشیم یک طرف قضیه است و طرف دیگر قضیه آن است که چیدمان مناسب برای داستانگویی را در صحنه آرایی اعمال کنیم.

وی ادامه داد: بهترین محصولات سینمایی و تلویزیونی آن‌ها هستند که هم صحنه‌هایی مهیج و هم داستان پردازی ویژه‌ای داشته باشند. اگر این دو عنصر کنار هم قرار گیرند، احتمال جذب مخاطب بسیار بالاتر می‌رود، تا زمانی که فقط متن خوب باشد یا طراحی صحنه، ضعیف یا بالعکس.

این طراح صحنه عنوان کرد: باید اطمینان داشته باشیم به اینکه پشت صحنه تولیدات را با تیم حرفه‌ای بچینیم و از هزینه پشت صحنه، کم نکنیم و به اندازه و متعادل برای تمام بخش‌های تولید، هزینه کنیم تا نتیجه مطلوب حاصل آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار