کد خبر: 1046999
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
فدراسیون جهانی کبدی در حال یک دگردیسی پس از درگذشت اقای گلوت قرار دارد.
اکنون سران کنفدراسیون‌های ۵ قاره جهان به فکر انتخاب یک رییس برای فدراسیون جهانی هستند و از آنجا که تلاش برای گسترش جهانی کبدی و رساندن این رشته به بازی‌های المپیک آغاز شده است ابتدا باید تکلیف رییس جدید فدراسیون جهانی مشخص شود تا دورنمای کبدی برای اهداف بزرگتر ترسیم گردد.
فدراسیون جهانی البته ۵ نایب رییس دارد که از هر قاره یک نایب رییس انتخاب شده است.
تا کنون به صورت سنتی اینکار انجام می‌شده به این صورت که رییس فدراسیون جهانی توسط فدراسیون‌های کشور‌ها انتخاب می‌شده و او نیز برای هر قاره یک نماینده منصوب می‌کرد که عنوانش نایب رییس جهانی کبدی بود.
اکنون کنفدراسیون‌های ۵ قاره با رویکرد جدید و حرفه‌ای در نظر دارند که انتخاب رییس فدراسیون جهانی به صورت سیتماتیک و قانونمند انجام شود، ولی این سوال مطرح است که تا زمان برگزاری مجمع فدراسیون جهانی، تکلیف رییس جهانی کبدی چیست؟
براساس رایزنی‌هایی که الان صورت گرفته روسای کنفدراسیون‌های ۴ قاره اروپا – آمریکا – آفریقا و اقیانوسیه متفق القول هستند که دکتر عباس اورسجی نایب رییس جهانی و رییس فدراسیون کبدی ایران شرایط بهتر و مناسب تری برای کسب سرپرستی فدراسیون جهانی کبدی را دارد.
ایران در حال حاضر در بخش مسابقات قهرمان جوانان جهان است، در آسیا دختران و پسران ایران قهرمان بلامنازع هستند،
ایران در سال ۲۰۱۹ مسابقات جوانان جهان را برای اولین بار با حضور نمایندگان آسیا – آفریقا و اروپا در جزیره زیبای کیش با بهترین شرایط میزبانی کرد تا در بخش سخت افزاری قدرت خود را به رخ بکشد.
بهترین داوران در عرصه مسابقات جهانی از ایران هستند.

دکتر عباس اورسجی نایب رییس جهانی و نایب رییس آسیایی کبدی که رییس فدراسیون کبدی ایران هم هست به شدت اعتماد مدیران ارشد ورزشی و سیاسی کشورش را به سوی کبدی جلب کرده و رهبر ایران از قهرمانی دختران کبدی کار کشورش در بازی‌های آسیایی جاکارتا به نیکی یاد کرد.
دکتر اورسجی آینده کبدی را بسیار وسیع‌تر از آسیا می‌بیند و به خبرنگار ما می‌گوید: ما از طریق دوستانی که در قاره‌های آفریقا – اروپا – امریکا و اقیانوسیه داریم مراودات خود را با این قاره‌ها افزایش داده ایم.
رییس فدراسیون ایران اضافه می‌کند: مسابقات جوانان پسر جهان در سال ۲۰۱۹ و حضور تیم‌های اروپایی و آفریقایی در کنار آسیایی‌ها (۱۵ تیم) حکایت از دیپلماسی فعال ورزش ایران دارد و من از طرف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کشورم به همه کشور‌های جهان اعلام می‌کنم که حاضریم مربیان و مدرسان با دانش ایران را برای توسعه کبدی به کشور‌های مختلف اعزام کنیم. هیچ هزینه ایی هم بابت اعزام مربیان ایرانی به کشور‌های مختلف جهان در خواست نمی‌کنیم.
وی گفت: پیام مدیران ارشد ورزش ایران به جهانیان دوستی و مودت از راه مبادلات ورزشی است و ما بسیار علاقمند به توسعه کبدی در همه نقاط جهان هستیم.
دکتر اورسجی می‌گوید: در مسابقات جوانان جهان در کیش از حضور تیم کنیا در فینال بسیار خوشحال شدم، چون درست بودن اهداف ما را در توسعه کبدی به اثبات رساند.
با این اوصاف الان کبدی در نقطه حساسی از تاریخ خود ایستاده است. انتخاب سرپرست فدراسیون جهانی کبدی یک تصمیم سرنوشت ساز برای نمایندگان ۵ قاره است.
و، اما براساس نوع نگاه و توجه خوب مسئولان مهم و با نفوذ ایرانی و فضای بسیار مثبتی که رشته ورزشی کبدی در بیان اقشار مختلف مردم درست کرده هم اکنون وزارت ورزش و جوانان ایران به اضافه کمیته ملی المپیک این کشور و هم چنین مجلس نمایندگان ایران (مجلس شورای اسلامی) از فعالیت‌های بین المللی کبدی و حضور شخص دکتر اورسجی رییس فدراسیون کبدی ایران در مجامع مهم بین المللی حمایت می‌کنند و این‌ها پشتوانه‌هایی بسیار قوی برای آینده کبدی در ایران و جهان می‌باشد. 
 
سید رضا فیض آبادی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار