کد خبر: 1046467
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
نجفی: اوضاع سینما طی ۸ سال گذشته بدتر از بد و فراتر از فاجعه بود
اوضاع سینما طی هشت سال گذشته بدتر از بد و فراتر از فاجعه بود؛ همه امید سینماگران در این سال‌ها ناامید شد، هیچ عدالتی در خصوص تولیدات شاهد نبوده‌ایم، اغلب سینماگران بیکار، خانه‌نشین و بی‌پناه شده‌اند و تنها عده‌ای خاص توانسته‌اند با بودجه‌های هنگفت دولتی و حمایت مسئولان مرتباً کار و فعالیت داشته باشند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: احمد نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این مطلب در خصوص هشت سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس‌جمهور آینده به سینماپرس گفت: در این سال‌ها نه امنیت شغلی در سینما وجود داشته است و نه هیچ مدیر دلسوزی بود که کمی دغدغه رفع بحران از زندگی هنرمندان را داشته باشد.

بازیگر سریال کارآگاه علوی با تأکید بر اینکه اوضاع سینما امروزه آنقدر بحرانی و فاجعه‌بار است که هیچ امیدی به بهبود آن نیست، تصریح کرد: وقتی مدیران بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب نمی‌شوند، وقتی رفاقت‌بازی حضور مدیران را در سازمان سینمایی تعیین می‌کند، قطعاً نمی‌توانیم حتی ذره‌ای امید برای بهتر شدن شرایط هنر هفتم داشته باشیم و بنده شخصاً کاملاً ناامید هستم.

نجفی متذکر شد: اوضاع سینمای ایران دیگر درست نخواهد شد، مگر آنکه انقلابی درون سینما به پا شود و شاهد تحول عظیم در ساختار درون سازمانی مدیران سینمایی باشیم و مدیری دغدغه‌مند از دل اهالی سینما برای اداره این حوزه مهم انتخاب شود تا شاید اتفاق خوبی رخ دهد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با طرح این پرسش که همچنان برایم جای سؤال است چرا یک مطبوعاتی را رئیس سازمان سینمایی کرده‌اند، تصریح کرد: چرا باید افرادی برای اداره سینما انتخاب شوند که کمترین سنخیتی با سینما ندارند؟ مگر در سینما قحط‌الرجال آمده است؟ واقعاً برای این شرایط بسیار متأسفم و تا در روی همین پاشنه بچرخد، اوضاع سینما نه تنها بهتر نخواهد شد که لحظه لحظه شاهد بدتر شدن شرایط نیز خواهیم بود.

وی در پایان این گفتگو افزود: نکته قابل تأمل این است که در این سال‌ها مدیرانی در سازمان سینمایی حضور داشته‌اند که حتی تحمل شنیدن کمترین انتقادی نسبت به عملکرد ضعیف‌شان را نداشته‌اند و از ما کینه به دل می‌گرفتند و سعی می‌کردند هر طور شده مانع فعالیت منتقدان‌شان شوند! برخی از آن‌ها به راحتی دروغ می‌گویند و شعار می‌دهند، اما در عمل دردی از ما درمان نمی‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار