سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: تینو صالحی، بازیگر با بیان این مطلب به «جوان» گفت: مدیریت نیروی انسانی مهمترین مسئله در امر مدیریت فرهنگی است و اگر آدمها به طور دقیق برای امور انتخاب شوند و سرجای خودشان باشند، شاهد ارتقای کیفیت سریالها خواهیم بود. تلویزیون در استفاده از افراد کاربلدی که امتحان پس دادهاند نباید تعلل کند چراکه کیفیت را همین اشخاص ارتقا میدهند ولی به نظر میرسد در مدیریت این مسئله تا حد زیادی شاهد ضعف هستیم و این خودش میتواند آسیبهایی در سریالسازی داشته باشد که نمیتوان آن را انکار کرد. بازیگر «زمین انسانها» ابراز امیدواری کرد: هنوز هم میتوان سریالهایی ساخت که خیابانها را خلوت کند منوط به اینکه از گروه درجه یک برای تولید استفاده شود و تمام ارکان گروه با افراد حرفهای و متخصص چیده شود. این بازیگر درباره سطح کیفی برنامههای تلویزیون نیز به این مسئله اشاره کرد که باید برنامههای پربیننده سال به سال ایدههای جدید رو کنند و در همان محدودهای که یک سال برنامهسازی کردند، متوقف نمانند. اینکه وقتی برنامهای موفق شروع میشود و ادامه مییابد ولی آن قدر ادامهاش میدهند که کیفیتش نزول میکند، در واقع افکار پشت صحنه با نوعی رکود مواجه شدهاند. صالحی در ادامه عنوان کرد: مدیران نباید مقهور نامها شوند و از این واهمه داشته باشند که با قطع تولید یک برنامه تکراری ممکن است، اسپانسری خاص را دلخور کنند. خلاقیت در برنامهسازی حرف اول را میزند و اگر این عنصر خشکید، رکود آغاز میشود. بازیگر «مختارنامه» با اشاره مصداقی به «دورهمی» ادامه داد: فصل آخر «دورهمی» را در نظر بگیرید که جزو سهلالوصولترین و بیکیفیتترین برنامههای مهران مدیری بود. چرا مدیری که زمانی سریالهای خیابان خلوتکن داشت به اینجا رسید؟ صالحی افزود: «دورهمی» هرچند کپیبرداری از نمونهای خارجی بود ولی در قسمتهای ابتدایی خیلی بهتر و متنوعتر بود، اما در قسمتهای انتهایی، در حد یک مصاحبه تصویری بود که نمونهاش و شاید جذابترش را در شبکههای اینترنتی هم میبینیم. بازیگر «چهارراه استانبول» تأکید کرد: مسئولان تلویزیون باید به فکر تولید برنامههای کمدی و طنز درجه یک و سطح بالا باشند. این مسئله نیاز به کار کارشناسی دقیق و آسیبشناسی برنامهسازی در سیما دارد و با رفت و آمد این مدیر و آن مدیر اتفاقی رقم نمیخورد.