کد خبر: 1046193
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶
در گفتگو با «جوان» مطرح شد
هر ماه می‌گویند تا انتهای ماه بعد، تمام هنرکارت‌ها توزیع خواهد شد و آخرین بار هم وعده انتهای فروردین را دادند ولی فروردین هم به پایان رسید و هنوز بسیاری از هنرمندان هنرکارت ندارند. چرا مدیران فرهنگی این قدر نسبت به اهالی هنر بی‌تفاوت هستند؟
علی موحد
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: رئیس صندوق هنر تا به حال چندین بار نشست برگزار کرده و وعده اعطای هنرکارت داده است ولی همچنان معلوم نیست بالاخره این هنرکارت چه زمانی به دست همکاران می‌رسد؟

اصغر آبگون، صدابردار پیشکسوت با بیان این مطلب به «جوان» گفت: بیشتر از یک سال است که اوضاع اقتصادی سینماگران خراب است و هیچ کمک جدی شامل حالشان نمی‌شود. رئیس صندوق هنر تا به حال چندین بار نشست برگزار کرده و وعده اعطای هنرکارت داده ولی همچنان معلوم نیست که بالاخره این هنرکارت چه زمانی به دست همکاران می‌رسد؟ وی در ادامه عنوان کرد: هر ماه می‌گویند تا انتهای ماه بعد، تمام هنرکارت‌ها توزیع خواهد شد و آخرین بار هم وعده انتهای فروردین را دادند ولی فروردین هم به پایان رسید و هنوز بسیاری از هنرمندان، هنرکارت ندارند. چرا مدیران فرهنگی این قدر نسبت به اهالی هنر، بی‌تفاوت هستند؟

حتی ماه رمضان هم به فکر نیستند!

این صدابردار ۶۲ ساله در ادامه افزود: در انتظار واکسن بودن که معلوم نیست چقدر طول می‌کشد، پس بیایند و قدری کار کنند تا اوضاع برای هنرمندان بدتر نشود. یعنی نمی‌شد در ماه رمضان دو سبد کالای ارزان به هنرمندان داد؟ اینکه به بهانه هنرکارت، یک ساختمان تازه گرفته‌اند و کلی کارمند استخدام کرده‌اند ولی باز از توزیع کامل هنرکارت عاجزند و این فقط و فقط در ضعف مدیریت ریشه دارد.

صدابردار «آتشکار» و «این زن حرف نمی‌زند» گفت: راه‌حل فقط یک چیز است و آن هم برکناری مدیران نالایق و استفاده از مدیران لایقی که بتوانند در کوتاه‌مدت، مشکلات اولیه هنرمندان را رفع و رجوع کنند. مدیران لایق می‌دانند که باید حرمت هنرمندان قدیمی را حفظ کنند و شرایط بهبود اقتصادی زندگیشان را فراهم آورند.

تیتراژ فیلم‌ها و سریال‌ها پر شده از نام‌های گمنام!

این صدابردار پیشکسوت در ادامه به مسئله بیکاری هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد و گفت: اینکه تیتراژ فیلم‌ها و سریال‌ها پر شده از نام‌های گمنام و افراد کاربلد مدت‌هاست بیکارند و کسی حالشان را نمی‌پرسد، واقعاً عجیب نیست؟

صدابردار «ارتفاع پست» خاطرنشان کرد: در خیلی از فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در لیست عوامل با نام‌های ناآشنایی روبه‌رو می‌شویم و افرادی را مشغول می‌بینیم که کسی از رزومه کاری آن‌ها اطلاعی ندارد. صدابردار «عملیات ۱۲۵» ادامه داد: چرا خبری از قدیمی‌ها در تولید فیلم و برنامه و سریال‌ها نیست؟ چرا بزرگ‌تر‌ها را به بازی نمی‌گیرند؟ نمی‌شود که ۹۰ درصد تیم تولید آثار، افراد تازه‌کاری باشند که بعضاً فک و فامیل کارگردان و تهیه‌کننده هستند. این صدابردار افزود: شک نکنید حذف افراد قدیمی و متخصص، روی کیفیت آثار، تأثیر سوئی داشته است و باعث شده به جای سریال‌های تازه، این سریال‌های قدیمی باشند که مخاطب داشته باشند.

واقعاً برخورنده نیست که سریال‌های ۲۰ سال قبل بیشتر از سریال‌های روز، بیننده دارند؟ صدابردار «هوش سیاه» تأکید کرد: چرا پول و سرمایه صرف تولید آثار بدون کیفیتی می‌شود که ارزش فنی ندارند و تازه خیلی از عوامل برنامه‌ها مبالغ زیادی از تلویزیون بدهکار هستند. اصغر آبگون با اشاره به تجربه خودش از همکاری در تلویزیون گفت: با ۳۰ سال سابقه، آخرین باری که به تلویزیون رفتم، برخورد‌هایی دیدم که اظهار تأسف زیادی داشت.

آبگون تأکید کرد: چرا اصلاً بهایی به بازنشسته‌ها داده نمی‌شود تا از تجربیاتشان در ارتقای کار بهتر استفاده شود؟ کسانی را که سال‌ها در سینما و تلویزیون تجربه‌اندوزی کرده‌اند به کار گیرند تا اسباب خیر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار