کد خبر: 1045651
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
فقهی زاده:
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت به صورت مجازی و با حضور ناشرین دفاع مقدس خبر داد و گفت: نمایشگاه قرآن یک ابر رویداد بین المللی قرآنی بدون مانند در جهان است

به گزارش جوان آنلاین به نقل از خبرگزاری بسیج، صبح امروز نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


این مراسم با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رمضان علی سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات و ایوب دهقان کار مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات همراه بود.

فقهی زاده در ادامه این نشست طی سخنانی اظهار داشت:در طی سالیان طولانی نمایشگاه قرآن یک ابر رویداد بین المللی قرآنی بوده که در هیچ جا‌ی جهان مانندی نداشته است.

وی با بیان این که در سال ۱۳۹۹ با تمهید مقدمات پیشینی قرار بر برگزاری به موقع نمایشگاه حضوری بود، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری حضوری نمایشگاه قرآن شده به ناچار پس از سال‌های متمادی توفیق برگزاری نمایشگاه را نداشته ایم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت به صورت مجازی با همکاری‌های موثر موسسات گوناگون و اصحاب فرهنگ اشاره کرد و گفت: در آستانه‌ی برگزاری یک رویداد بزذگ ملی هستیم که از جنبه‌های بین المللی تهی نیست

فقهی زاده از اجرای ده‌ها طرح کلان و نیمه کلان در حوزه‌ی فعالیت‌های قرآن و عترت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و اضافه کرد: در برگزاری نمایشگاه مجازی اولین نکته از نظر ما تاکید بر استفاده از فضای مجازی در اقدامات کلان مناسب با شرایط کنونی جهان است.

وی افزود: نخستین آزمون سراسری قرآن و عترت در صد‌ها شهرستان برگزار خواهد شد که این آزمون بمدت سه روز ادامه خواهد داشت.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شروع فعالیت نمایشگاه مجازی قرآن و عترت از روز شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: از اهداف این نمایشکاه می توان تقویت عدالت توزیعی اقلام فرهنگی در سطح ملی و تسهیل دستیابی‌های فرهنگیرا نام برد.

وی از ادامه ی فعالیت‌های مجازی نمایشگاه قرآن کریم در سال آینده خبر داد و گفت: در نمایشگاه مجازی قرآن کریم دو بخش عمده فروشگاهی وجود دارد.

فقهی زاده با بیان این که آثار موجود در نمایشکاه ففط محدود به قرآن کریم نیستند، خاطرنشان کرد: آثاری درحوزه‌ی مفهومی و موضوعی دفاع مقدس که اکثر ناشران فعال این حوزه برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اندنیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت‌های خلاقانه موسسات گوناگون فرهنگی در سطح ملی در بخش محتوایی نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۲۰۰۰ نفراز فعالین حوزه قرآن و عترت از تسهیلات ویژه جهت شرکت در این نمایشگاه برخوردار شده اند.

وی مطرح کرد: بیش از پانصد ناشر آثار و منابع دینی قرآنی و دفاع مقدس در نمایشگاه قرآن کریم حضور خواهند داشت.

آثار دفاع مقدس حامل پیام های دینی و فرهنگی ایرانیان به جهان هستند
فقهی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص اهداف حضور کتاب های دفاع مقدس برای اولین بار در نمایشگاه قرآن گفت: تردیدی نیست که مقاومت اسلامی و فرهنگ جهاد و شهادت از عناصر مهم و اصیل اسلامی هستند.

وی روحیه شهادت طلبی را عنصر پیروزی بسیاری از پیروزی ها دانست و افزود: جهاد نظامی و مقابله با توطئه های دشمنان یک حوزه مهم از فرهنگ دینی بود و عنصر جهاد نیز یکی از تکه های مهم پازل فرهنگ اسلامی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که اگر حوزه ی قرآن را حیطه ی اصلی نمایشگاه قرآن و عترت قلمداد کنیم، ادامه داد: حوزه ی دوم موضوعات مفهومی دینی و حوزه ی سوم آثار ارزنده دفاع مقدس هستند.

وی از حضور حداقل پنجاه ناشر دفاع مقدس در این نمایشگاه خبر داد و در پایان افزود: آثار دفاع مقدس حامل پیام های دینی و فرهنگی ما به جهانیان هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار