سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به دنبال اظهارات زهرا سعیدی بازیگر سریال «یاور» درباره درخواست شبکه ۳ سیما برای نگارش شخصیت «یاور» بر مبنای «حشمت فردوس»، زرینکوب، تهیه کننده این سریال ضمن رد این ادعا، گفت: «نه شبکه از ما خواسته است که حشمت فردوس دیگری را درست کنیم و نه تیم سازنده سریال چنین هدفی داشته است و اساساً یک قصه و شخصیت تا به جمعبندی نرسد شکل نمیگیرد.» زرین کوب، اما این نکته را نیز اضافه کرد که «تلویزیون دنبال این بود که سریالی با یک درام اجتماعی و با مضمونی خانوادگی ساخته شود؛ سریالی که مخاطبش را جذب کند و، چون نویسنده این سریال همان نویسنده «ستایش» بود شاید تلویزیون ویژگیهایی را که باعث شد سریال «ستایش» پرمخاطب شود خواسته باشد یعنی سریالی نوشته شود که صاحب ویژگیهای جذب مخاطب باشد ولی اینکه مستقیماً بگویند شخصیت سریال هم مثل همان حشمت فردوس باشد، اینگونه نبوده است.»
تهیه کننده سریال «یاور» درباره اینکه بینندگان معتقدند بازی داریوش ارجمند در نقش «یاور» همان بازیای بود که این بازیگر در نقش «حشمت» داشته است، پاسخ داد: «داریوش ارجمند انتخاب شد، چون به نظر ما نزدیکتر به این نقش بود. در این سن و سال بازیگر با چنین شخصیتی کمتر داریم و، چون آقای ارجمند مسلط به نوشتههای سعید مطلبی بود، انتخاب شد. فکر میکنم، چون مخاطب پسزمینهای از او در ستایش دارد میگوید این همان حشمت فردوس است، به نظرم باید بیشتر به مضمون و محتوا توجه کنند و وارد این حاشیهها نشوند.»
وی همچنین با اشاره به تفاوتهای میان دو سریال «یاور» و «ستایش»، تأکید کرد: «تم سریال «یاور» کاملاً متفاوت از «ستایش» است. اینجا قصه با تم جوانمردی شروع میشود و وارد ماجرای معمایی میشود و اگر مردم کمی صبر کنند در قسمتهای آینده متوجه میشوند که این شخصیتها هیچ شباهتی ندارند، با این حال از لحاظ شخصیت مردانه باید گفت آقای سعید مطلبی نویسنده سریال بیشتر قصههایش مردانه است و مرد تم پررنگتری دارد تا اینکه بیشتر بخواهد قصهای را با محوریت زن بنویسد.»
این تهیه کننده در واکنش به بیرمق بودن سریالهای ماه رمضان امسال، بیان داشت: «در سریالها معمولاً پس از گذشت چند قسمت، مخاطبان شروع به دیدن کار میکنند و تعداد بینندهها بیشتر میشود و البته بالعکس، اگر سریالی حرفی برای گفتن نداشته باشد، مخاطبان آن ریزش پیدا میکنند. فکر میکنم «یاور» دارای این ویژگی است که روز به روز تعداد مخاطبانش بیشتر شود.»