کد خبر: 1044755
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
رییس کمیته ملی المپیک گفت: برای محمد موسوی در پرداخت پاداش مدال آوران سوء تفاهم پیش آمده است.
 نشست رضا صالحی امیری با اصحاب رسانه به صورت آنلاین برگزار شد. صالحی امیری در ابتدای نشست در مورد تعیین پاداش پای سکوی مدال آوران المپیک و گلایه محمد موسوی بیان کرد: من از همه تیم والیبال و در راس آن داورزنی تشکر می‌کنم. والیبال در مسیر جهش قرار دارد و در جایگاهی قرار دارد که جزو هشت تیم برتر دنیا است. مدیریت والیبال با انتخاب سرمربی و کادرفنی مسیر روشنی در پیش گرفته است. به نظرم برای موسوی عزیز که بازیکن ارزشمندی است سوء تفاهم پیش آمده است و برداشت این بود کل پاداش المپیک همین مبلغ است.

صالحی امیری افزود: پاداش دولت جدا از پاداش پای سکوی کمیته ملی المپیک است و امیدوارم با توضیحاتی که ما دادیم این سوءتفاهم برای موسوی برطرف شود.

*واکسیناسیون افراد متفرقه را تکذیب می‌کنم
صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که چرا کمیته ملی المپیک برای جلوگیری از شائبه لیست افرادی که واکسیناسیون شدند را منتشر نکرد، تصریح کرد: واکسیناسیون بر عهده فدراسیون پزشکی ما است. کاری که آقای سجادی انجام داد این بود که فقط لیست افرادی که باید در توکیو آماده باشند را اعلام کرد و به وزارت ورزش ارائه کرد. وزارات ورزش همان لیست را به فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد. اما هیچ موردی خارج از لیست آقای سجادی واکسن نزد و اینکه افراد متفرقه واکسن زدند را تکذیب می‌کنم.

*هیچ اختلافی بین کمیته ملی المپیک و کشتی وجود ندارد
صالحی امیری در مورد بحث‌هایی که بین او و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی پیش آمد، گفت: دبیر قهرمان المپیک و ملی ما است و باید مورد حمایت قرار گیرد. کشتی رشته اول ما است و نقطه امید ما در المپیک کشتی است و باید همه نهاد‌ها از کشتی حمایت کنند و این یک وظیفه است. آرامش و ثبات باید در ورزش ازجمله در کشتی حاکم باشد. اینکه بحث کاری پیش بیاید طبیعی است و هیچ مسئله‌ای بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی وجود ندارد.


او ادامه داد: اختلافاتی که بر سر رقم‌ها وجود دارد که در جلسه‌ای قابل حل است و مسئله‌ای نیست که بخواهیم بزرگ کنیم و به آن بپردازیم. برای ما به عنوان کمیته ملی المپیک در همه سال‌های گذشته اولویت اول برای تخصیص بودجه، کمک مالی کشتی بود و کماکان این سیاست را دنبال خواهیم کرد. روز شنبه که بودجه فدراسیون‌ها را واریز کردیم مبلغ ۲ میلیارد تومان را برای کشتی واریز کردیم و این حمایت را گسترش می‌دهیم. هفته آتی به فدراسیون کشتی می‌رویم و جلساتی را داریم.

*انتشار لیست باید با موافقت ستاد عالی بازی‌ها باشد
صالحی امیری در مورد انتشار عمومی لیست افرادی که واکسیناسیون شده اند، تصریح کرد: انتشار لیست منوط به تصویب ستاد عالی بازی‌ها است، چون تمام کار‌های المپیک در ستاد عالی بازی‌ها تصمیم گیری می‌شود و پیشنهاد انتشار لیست را در جلسه مطرح می‌کنیم و اگر موافقت شود، لیست را منتشر می‌کنیم. ما به عنوان کمیته ملی المپیک منعی برای انتشار لیست نمی‌بینیم.

*برای المپیک توکیو اسپانسر نداریم

رییس کمیته ملی المپیک در مورد تعیین اسپانسر کاروان بیان کرد: ما با سه اسپانسر صحبت کردیم و با یک مورد توافق کردیم. یکسال زمان برای تبلیغ نیاز داشتیم، اما وقتی به موضوع کرونا برخورد کردیم هیچ فضای مطمئنی برای اینکه بتوانیم برای اسپانسر‌ها تعهد ایجاد کنیم نداشتیم بنابراین شرایط کرونا امکان قطعیت را برای قرارداد با اسپانسر نگذاشت. تا این لحظه فرصتی برای تبلیغات نبوده، اما تلاش می‌کنیم در بخش البسه از طریق اسپانسر نیاز‌ها را تامین کنیم.

او ادامه داد: ما منابع لازم را در سال ۹۹ کامل دریافت و تزریق کردیم. امسال هم فروردین ماه اولین تخصیص را معادل ۵۰ درصد بودجه سالیانه به ۵۲ فدراسیون‌ها طبق شاخص‌ها واریز کردیم. امسال با تامین منابع از سوی دولت کاروان را اعزام خواهیم کرد و برای المپیک توکیو اسپانسر نداریم. البته ما فعالیت‌های زیادی را انجام دادیم، اما اسپانسر‌ها تضمین لازم برای اجرای تعهدات نمی‌دادند، از عقد قرارداد خودداری کردیم. برای امسال هم چند بار فراخوان دادیم، اما کسی متقاضی نشد و این تردید و شک را در مورد برگزاری المپیک دارند. ما تمام برنامه ریزی کاروان را به شکل حداکثری انجام دادیم و پشتیبانی مالی انجام می‌گیرد. با توجه به حمایت حداکثری دولت، دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی نداریم.

*اولویت بندی مجلس برای پرداخت بودجه فاقد کارشناسی است
صالحی‌امیری درباره صحبت‌های علیرضا دبیر با مجلس برای گرفتن بودجه، تصریح کرد: مجلس جدولی را برای ۱۰ فدراسیون تنظیم کرد که معادل ۶۵ میلیارد به آن‌ها کمک شود. از این اقدام مثبت که علاوه بر بودجه مصوب دولت است خوشحالیم، اما اشکالی که ما و سایر مجموعه ورزش وارد کرده، براساس اولویت‌بندی اشکال جدی به این موضوع وارد است. ما برای اولویت‌بندی مبنایی داریم که کشتی با هزار امتیاز اول است، وزنه‌برداری و تکواندو با ۷۷۵ امتیاز در اولویت دوم، کاراته با ۶۳۵ امتیاز اولویت چهارم، دوومیدانی و ... در اولویت‌های بعدی هستند.

او ادامه داد: آنچه محل اشکال است اینکه به برخی از رشته‌ها بودجه‌ای تعلق نمی‌گیرد و این نشان می‌دهد اولویت فاقد بحث کارشناسی است. می‌توانستند از ما اولویت را بگیرند و بودجه را تخصیص دهند. اینکه ۱۰ فدراسیون دیده شده و بقیه دیده نشده‌اند باعث شکاف شده است، اما اینکه به فدراسیون‌ها کمک شود اقدام مثبتی است. تقاضا داریم این مبلغ افزایش هم پیدا کند.

*حقوق المپیکی‌ها در فصل بهار پرداخت می‌شود
صالحی امیری در مورد پرداخت حقوق المپیکی‌ها گفت: برای کسانی که تا الان سهمیه گرفته اند برای یک سال را پرداخت کرده ایم. برای شش ماه دیگر ۳۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کنیم. در کل هر کسی سهمیه بگیرد، ۹۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. برای پرداخت شش ماه آخر در فصل بهار حتما پرداخت خواهیم کرد. تلاش ما این است در روز‌های آتی این کار را انجام دهیم و همه افرادی که سهمیه گرفته اند تا قبل از اعزام ۹۰ میلیون خود را خواهند گرفت.

صالحی امیری در مورد حمایت از داوران المپیکی تاکید کرد: هر داور، مربی و هر شخصی که در حوزه ورزش قهرمانی کرسی بین المللی کسب کند، افتخاری برای ایران است و ما حمایت مادی و معنوی را خواهیم داشت.

*ضریب حمایت مالی از ورزش بانوان ۱.۵ برابر مردان شده است
او در مورد حمایت از ورزش بانوان در تخصیص بودجه، تصریح کرد: ما امسال در توزیع بودجه و تحلیل شاخص ها، ضریب حما d ت از ورزش قهرمانی بانوان را ۱.۵ برابر مردان کرده ایم. ما بجای سخنرانی و شعار، بانوان را در اولویت دیده ایم. ما معتقدیم جدا از بحث قهرمانی، حضور دختران ما در عرصه‌های بین المللی برای ما ارزش و افتخار ملی است و همین مسئله باعث می‌شود که حمایت بیشتری را از آن‌ها داشته باشیم.

*انعقاد تفاهم‌نامه بین کمیته ملی المپیک و فوتبال برای تیم امید
رییس کمیته ملی المپیک در مورد حمایت از تیم فوتبال امید، تصریح کرد: هشتم فروردین به فدراسیون فوتبال رفتم و گفتگویی را با عزیزی خادم و همکارانش در مورد تیم فوتبال امید داشتیم. البته صحبت‌ها مقدماتی بود و قرار شد که جلسات کارشناسی برگزار شود. آقای سجادی از طرف ما نماینده است که در این جلسات شرکت می‌کند و در نهایت تفاهم نامه‌ای بین دو طرف منقعد شود و براساس آن جلو برویم. پیش نویس اولیه تفاهم نامه از طرف فدراسیون ارسال شده که من به آقای سجادی ارجاع دادم.

* آنچه برای ما اهمیت دارد درخشش کاروان در المپیک است
صالحی امیری در پایان گفت: دو هفته یکبار سرپرست کاروان در مورد مسائل المپیک گفتگو خواهند داشت. آنچه برای ما اهمیت دارد، مجموعه اقدامات در کمیته ملی المپیک شفاف باشد و چیزی به نام محرمانه در کمیته ملی المپیک نداریم. آنچه برای ما اهمیت دارد درخشش کاروان ایران در المپیک و دیگر رویداد‌های سال ۱۴۰۰ است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار