کد خبر: 1044388
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
خطیب‌زاده در انتقاد از سیاسی‌کاری کی‌یف
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان دبیر شورای امنیت ملی اوکراین مبنی بر عمدی بودن سرنگونی هواپیمای اوکراینی، گفت که اوکراینی‌ها سعی دارند از حادثه سقوط هواپیما بهره برداری سیاسی کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اولکسی دانیلوف به تازگی در مصاحبه با روزنامه کانادایی گلوب‌اندمیل ادعا کرده که شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی عمدی بوده و خطای انسانی نبوده است. وزارت خارجه اوکراین نیز این موضع را تأیید کرده است. سعید خطیب‌زاده ضمن رد اظهارات دانیلوف گفت: «اینکه به‌رغم همه توضیحات و گزارش‌های تخصصی و کارشناسی، برخی مقامات اوکراینی همچنان به اظهارات سیاسی و مبهم خود ادامه می‌دهند و فرضیه‌های ذهنی و سفارشی خود را در بستر رسانه‌ای مطرح می‌کنند، باعث تأسف است.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی اوکراین همچنین مدعی شده است که ایران به عمد هواپیمای مسافری اوکراین را سرنگون کرد تا از افزایش تنش با امریکا پس از حمله موشکی به عین‌الاسد جلوگیری کند. خطیب‌زاده افزود: «به نظر می‌رسد برای مقامات اوکراینی نه حل و فصل این سانحه تلخ در چارچوب واقعیات عینی و کارشناسی و نه کاهش آلام خانواده‌های قربانیان اولویت دارد، بلکه سعی می‌کنند با مستمسک قراردادن این سانحه، مشکلات داخلی یا روابط خارجی خود با سایر کشور‌ها را به این حادثه دردناک مرتبط کرده و از آن بهره‌برداری سیاسی کنند و روشن است که چنین سوء استفاده‌های سیاسی تا چه حد غیر قابل قبول است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار