کد خبر: 1042954
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
محبت خانی خبر داد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از دستگیری یکی از عوامل شهادت محیط بانان در زنجان خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جمشید محبت خانی با اشاره به اینکه رئیس پلیس آگاهی استان زنجان اعلام کرده است عوامل شهادت دو محیط‌بان زنجانی شناسایی شده‌اند، گفت: در حال حاضر یکی از این افراد دستگیر شده است.

وی به تشریح این درگیری پرداخت و گفت: ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر روز گذشته محیط‌بانان در منطقه حفاظت شده فیله زنجان در حال گشت زنی بودند که به یک دستگاه پیکاپ که برای شکار به منطقه آمده‌اند، مشکوک می‌شوند و مظنونین با دستور ایست محیط‌بانان فرار می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: محیط‌بانان به یگان اطلاع رسانی می‌کنند که در جاده زنجان قزوین در حال تعقیب شکارچیان غیرمجاز هستند، اما بعد از تعقیب ماشین شکارچیان به جاده فرعی باز می‌گردد.

محبت خانی ادامه داد: یک ساعت این تعقیب ادامه داشنه از ساعت ۷:۳۰ محیط‌بانان پاسخگوی تماس‌ها نبوده‌اند و بلافاصله نیرو‌های کمکی وارد عمل می‌شوند، اما به دلیل عدم امکان جست و جو مأموران استانی تا روشن شدن هوا منتظر می‌مانند و متأسفانه با روشن شدن هوا خودرو محیط‌بانانی که از طریق شلیک گلوله از سلاح جنگی شهید شدند را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک ۵ هزار سلاح غیرمجاز کشف شده است، گفت: دستگاه‌های امنیتی در حال کار در این زمینه هستند.

بر اساس آمار، بیش از یک میلیون اسلحه غیرمجاز در کشور وجود دارد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار