کد خبر: 1042248
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: متاسفانه میراث بدی برایمان باقی مانده است و باید کاری کنیم تا جایگاه فوتبال ایران به گذشته بازگردد.
 شهاب الدین عزیزی خادم که در تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی حاضر شده بود در جمع خبرنگاران درباره تلاش برای احقاق حق تیم ملی ایران در زمینه از دست دادن میزبانیِ ادامه رقابت‌های گروهی راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: تیم ملی متعلق به همه است و همه عاشق تیم ملی کشور خود هستند. فضایی که برای میزبانی ایجاد شد مربوط به گذشته است و ما برای برون رفت از این ظلم و چالش به وجود آمده تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت. تیم حقوقی فدراسیون در حال پیگیری شرایط هستند. امیدوارم که این حقانیت به فوتبال ایران بازگردد، چون میزبانی حق فوتبال ایران است.

وی افزود: البته در این زمینه بحث‌های اسپانسری هم مطرح است. از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد که به حق قانونی خودمان برسیم. موضوع میزبانی را هم پیگیر هستیم.

عزیزی خادم درباره جلسه با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: با شیخ سلمان جلسه‌ای برنامه‌ریزی شده و منتظر جواب نهایی هستیم. او خودش در جریان اهدای میزبانی به کشور بحرین نبوده و AFC چنین تصمیمی گرفته است. موضوعی که برای ما مهم است دفاع از حق فوتبال ایران و ملت عزیزمان است. در حوزه‌های مختلف از جمله دولت، وزارت خارجه و مجلس در تلاش هستند که این موضوع رفع شود.

رئیس فدراسیون فوتبال بار دیگر به مسئولان قبلی فدراسیون حمله کرد و با بیان اینکه «میراث بدی به جا مانده است» تصریح کرد: تیم‌های حقوقی و بین‌المللی مختلف در حالی پیگیری موضوع هستند. وزارت ورزش و فوتبال ایران درگیر این موضوع شدند. امیدوارم این موضوع را گام به گام حل کنیم تا در نهایت اتفاقی که به نفع فوتبال ملی ایران است رخ دهد. منتظر رای تجدید نظر هستیم و این حق را برای خودمان می‌دانیم تا میزبان باشیم. امیدوارم این حق که ضایع شده است برگردد. در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

عزیزی خادم ادامه داد: متاسفانه فوتبال ایران، چون دچار روزمره‌گی شده بود. باید تلاش کنیم تا فضا برای همه باز شود که آن هم برای همه اسطوره‌ها باز است و آن‌ها می‌توانند کمک کنند. سعی می‌کنیم که مشورت پذیر باشیم و توصیه‌پذیر نیستیم.

او یادآور شد: توسعه فنی فدراسیون فوتبال در ادوار گذشته با برنامه پیش نرفت. از صاحب‌نظران خوشنام استفاده خواهیم کرد تا اضافه شوند. هر خروجی که از توسعه فنی بیاید در هیأت رئیسه به تصویب رسیده و اجرا می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: با توجه به مطالعه‌ای که داشتیم این موضوع را در راس کار‌های خود قرار دادیم. رضایتمندی افکار عمومی برای ما اهمیت دارد. البته هر تصمیمی گرفته می‌شود بعضی ناراضی خواهند بود، اما رضایتمندی مردم بر نارضایتی اقلیت مهم‌تر است. انسجام و اتحادی که برای حمایت از تیم ملی ایران شکل گرفته است باید مدیریت شود. به لطف خدا امید دارم تیم ملی باعث می‌شود، ملت ایران در شرایط سخت ظالمانه تحریم‌ها شاد شوند. باید افتخار را به تیم ملی برگردانیم. در تمام زمینه‌ها اتحاد خوبی صورت گرفته و این موضوع بسیار امیدوار کننده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار