کد خبر: 1042040
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
صنعت هتلداری از جمله مشاغل آسیب دیده از کرونا است که علی رغم ضریب اشتغال بالا، تسهیلات مناسبی برای عبور از بحران کرونا دریافت نکرده است.
به گزارش «جوان»، جهانگیر حسن‌زاده، مدیرعامل گروه هتل‌های هما، حمایت‌های دولت در قبال مشاغل درگیر با کرونا را ناکافی دانست و گفت: «راحت‌ترین کار در مواجهه با کرونا تعطیلی مشاغل بود، در حالی که ایمن سازی و سالم سازی فضای کسب و کار میتوانست موجب تداوم فعالیت در شرایط سخت کرونایی باشد». حسن زاده، درباره پرداخت وام ستاد ملی کرونا، گفت: «وام دریافتی ما برای ٥ هتل حدود ۱۰ میلیارد تومان با نرخ سود ۱۲ درصد بود که با وجود بیش از ۸۰۰ نفر پرسنل مجموعه، این وام صرفا کفاف حقوق دو ماه کارمندان را می‌داد». وی با اشاره به اینکه صنعت هتلداری یکی از صنایعی است که ضریب اشتغال بالایی دارد، ادامه داد: «انتظار ما از دولت این است که برای حفظ اشتغال، تسهیلات مالیاتی و بیمه‌ای برای هتل‌ها در نظر بگیرد تا با بهره گیری از بخشودگی‌های مالیاتی و بیمه‌ای از ضرر و زیان ناشی از تعطیلی هتل‌ها به خاطر کرونا کاسته شود».
مدیرعامل گروه هتل‌های هما، همچنین با اشاره به تهیه پروتکل بهداشتی هتل هما با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی، گفت: «این پروتکل بر اساس آخرین ابلاغیه‌های سازمان جهانی بهداشت با هدف حفظ ایمنی و سالم سازی فضای هتل‌ها تهیه شده و از حدود ۸ ماه پیش اجرایی شده است».
حسن‌زاده ادامه داد: «اجرای پروتکل بهداشتی به طور سرانه برای هر اتاق هتل مبلغ ۶۵ هزار تومان در هر شب هزینه دارد، ولی هتل هما به منظور حفظ سلامت و تامین رضایت مشتریان، نه تنها نسبت به سال ۹۸ قیمت‌ها را افزایش نداده است، بلکه با ارائه تخفیف‌ها تلاش دارد تا ضریب اشغال هتل‌ها را افزایش دهد.
وی افزود: «انتظار ما از دولت این است که در شرایطی که تهیه مواد اولیه به خصوص در بخش غذایی از رشد ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است، با ارائه مشوق‌های مالی به کمک صنعت هتلداری بیاید.
مدیرعامل گروه هتل‌های هما، در پایان، با بیان اینکه هنوز نزدیک به ۵۰ درصد هتل‌ها به خصوص در شهرهایی، چون مشهد تعطیل هستند، گفت: «تصور اینکه شرایط به دوره قبل از کرونا بازگردد سخت است، اما اکنون باید با اجرای شیوه نامه بهداشتی موجبات اعتماد و اطمینان خاطر مهمانان هتل را از حیث اعتماد به فضای عاری از بیماری فراهم نمود تا زمینه افزایش فعالیت و توسعه خدمات هتل‌ها فراهم گردد».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار