سرویس جامعه جوان آنلاین: علی فلاح با بیان اینکه ۱۷ هزار دفتر پیشخوان دولت و ۴۰ هزار شاغل داریم، اظهار کرد: این مجموعه بدون دریافت هرگونه کمک مالی از دولت کار خود را شکل داد و از سال ۸۸ بر اساس قانون مصوب مجلس در امر دولت الکترونیک وارد شد. وی افزود: نگاه پیشخوان نگاه سنتی و محدود و بسته نیست. ما در فرایند توسعه کسبوکار در جهان در رتبه ۱۲۷ جهان قرار گرفتیم که یک پله صعود است، هر چند این رتبه شایسته نام ایران در جهان نیست. دبیر کل کانون دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: در توسعه دولت الکترونیک در سال ۲۰۲۰ سه پله سقوط داشتیم که نشان میدهد تلاش در این زمینه در کشور ما نسبت به سایر کشورها قابلتأمل است و باید بیشتر به آن توجه کنیم.
فلاح با بیان اینکه آمادگی حوزههای خدماترسانی و توسعه شبکه ملی اطلاعات قبل از کرونا آرزو بود، اما کرونا به توسعه این دو امر سرعت داد، تأکید کرد: تشکیل ستاد ملی کرونا و ابلاغیههای رئیسجمهور باعث شد مدیریت ارباب رجوع جزو اولویتهای دستگاهها قرار گیرد و در این زمینه سازمان اداری استخدامی نقش مهمی را ایفا کرد.
وی اظهار کرد: تعاملات بیندستگاهی در قالب سامانه استعلامات باعث شد مردم مراجعه به سازمانها را کم کنند و پیشبینی ما این است که در سال ۱۴۰۰ در حوزه پرداخت و حذف فرایندهای زائد پیشرفت قابلتوجهی کنیم.
دبیر کل کانون کشوری پیشخوان دولت یادآور شد: سال ۱۳۸۹ یک ماده واحده در مجلس مطرح شد مبنی بر اینکه ساختار قانون دفاتر پیشخوان دولت شکل بگیرد، اما این قانون دستخوش تغییرات بسیاری شد و به بلوغ لازم نرسید. وی با بیان اینکه این قانون در مجلس دهم به صحن رفت، اما مجدداً برگشت، گفت: طی چندماه گذشته زحمت زیادی انجام شد تا رفع ابهامها صورت گیرد و امیدواریم تا پایان سال قانون در کمیسیون اجتماعی تصویب شود و به صحن مجلس بیاید.
وی تأکید کرد: در حال حاضر منتظر شاخص تورم سال آینده هستیم تا میزان هزینه ارائه خدمات دفاتر را تنظیم کنیم که در فروردین یا اردیبهشت ماه ابلاغ شود.