کد خبر: 1039914
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
سعید اوحدی با بیان این‌که انسان‌ها معمولاً دو پدر دارند، گفت: یکی پدری که منشأ تولد آن‌هاست و دیگری، پدری که پدر معنوی انسان‌ها در مسیر رشد و کمال آن‌هاست و امروز اگر مراسم‌هایی برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، در روز پدر برگزار می‌شود، به‌دلیل این است که شهدا پدران معنوی در مسیر رشد و کمال انسان‌ها هستند.
به گزارش جوان آنلاین، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا»، با تبریک سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین (ع)، افتتاح این مرکز نیکوکاری را به هیئت فرزندان شهدای اسلام تبریک گفت و با بیان این‌که روز ولادت حضرت علی (ع)، روز مقدسی در تاریخ بشریت است اظهار داشت: آن‌چه از ماندگاری اسلام و مجاهدت‌ها و صبر ائمه معصومین (ع) داریم، از برکت چنین روزی است که خداوند یک برکت عظیمی را به بشریت اهدا کرد.
وی با اشاره به این‌که تمسک به ولایت حضرت علی (ع)، الگوی زنده و ماندگار در تاریخ است، افزود: امروز اگر از ولایت حضرت امیرالمومنین سخن گفته می‌شود و در مراسم‌های گرامی‌داشت روز پدر شرکت می‌کنیم، برای این است که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند «من و علی (ع) پدران این امت هستیم»؛ چراکه انسان‌ها معمولاً دو پدر دارند؛ یکی پدری که منشأ تولد آن‌هاست و دیگری، پدری که پدر معنوی انسان‌ها در مسیر رشد و کمال آن‌هاست و امروز اگر مراسم‌هایی برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، در روز پدر برگزار می‌شود، به‌دلیل این است که شهدا پدران معنوی در مسیر رشد و کمال انسان‌ها هستند.
اوحدی ادامه داد: امروز اگر از صبر سخن می‌گوییم، اوج صبر را در زندگی حضرت امیرالمومنین (ع) شاهد هستیم. اگر از مظلومیت سخن می‌گوییم، می‌بینیم که حضرت علی (ع) در اوج مظلومیت قرار داشتند. اگر از شجاعت صحبت می‌شود، مظهر و تجلی شجاعت، حضرت علی (ع) بودند. امروز در نوع‌دوستی، چه مصداقی زیباتر از حضرت امیرالمومنین (ع) در رسیدگی به ایتام وجود دارد؟
وی با اشاره به سفر خود به مناطق زلزله‌زده «سی‌سخت»، تصریح کرد: خانه‌های مردم «سی‌سخت» لرزید؛ اما دل مردم که متمسک به ولایت و سبک زندگی حضرت امیرالمومنین (ع) هستند نیز لرزید و دیدیم که روحانیت، سپاه، گروه‌های جهادی و... امروز در «سی‌سخت» نمی‌گذارند تا ذره‌ای کوتاهی در زندگی مردم احساس شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: وقتی در «سی‌سخت» به منزل یک جانباز ۷۰ درصد رفتیم، دیدیم که زندگی او بر اثر وقوع زلزله دچار مشکل شده بود؛ اما به من گفت که «بروید به مردم دیگر هم برسید و فقط به فکر ما ایثارگران نباشید».
وی افزود: اگر در نسل‌های گذشته ما به‌صورت ذهنی، تصویری از عظمت و سبک زندگی حضرت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) وجود داشت، امروز به برکت خون شهدا مصداق‌های عینی تمسک به ولایت حضرت امیرالمومنین (ع) را در جامعه شاهدیم؛ دیدیم که وقتی هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از مرز‌های ما می‌خواستند به حرم اهل بیت (ع) تعرض کنند، چگونه پدران ایثارگر این کشور همه زندگی خود را گذاشتند و رفتند و با دشمن مقابله کردند.
«اوحدی» بیان داشت: اگر در تاریخ به‌دنبال این بودیم که تمسک به ولایت حضرت علی (ع) چه چیزی بوده، امروز حجت بر ما تمام شده است؛ چراکه داریم فرزندان شهدا را می‌بینیم که پدران آن‌ها از ولایت‌مداران عینی این جامعه هستند.
وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) دروازه عظیم گسترش علم بودند و وقتی نهج‌البلاغه و دعای کمیل را می‌خوانیم، یک عظمت روحی از عرفان حضرت علی (ع) را می‌بینیم و اگر از نظام ساختاری و نظام کارگزاران حکومتی صحبت می‌شود، بازهم تجلی ساختار حکومتی ماندگاری را در منشور حکومتی حضرت امیرالمومنین (ع) خطاب به «مالک اشتر» و «محمدبن‌اشعث» مشاهده می‌کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرزندان شهدا را الگوی تمسک به ولایت حضرت علی (ع) دانست و گفت: دشمن می‌خواست پس از ۴۲ سال، عزت ملت ایران را به تسلیم خود در بیاورد؛ اما ما با تمسک به حضرت امیر المومنین و اهل بیت ایشان، امروز در قله‌های بلند افتخار قرار داریم و ان‌شاءالله بتوانیم چله دوم انقلاب که مسیر آن را رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) با بیانیه گام دوم انقلاب روشن کردند را طی کرده و به «تمدن نوین اسلامی» دست پیدا کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار