کد خبر: 1039900
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
به دنبال جهش ویروس رخ داد
محققان آمریکایی از شناسایی نوزادی در این کشور که حجم ویروس کرونا در بدن وی ۵۱ هزار برابر بیماران عادی است، شگفت زده شده‌اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از پیپل، این نوزاد شهریور سال گذشته میلادی در واشنگتن متولد شده و حجم ویروس در بدن وی ۵۱۴۱۸ برابر تعداد ذرات ویروسی سایر بیماران مبتلا به کرونا بوده است. هنوز مشخص نیست این میزان آلودگی چگونه در این نوزاد شکل گرفته و احتمال می‌رود وی به یک گونه جدید مرگبار از کرونا مبتلا شده باشد.

درمان این نوزاد در بیمارستان ملی کودکان واشنگتن با موفقیت انجام شده است. این بیمارستان تا به حال بیش از ۲۰۰۰ نوزاد مبتلا به کرونا را درمان کرده است. به گفته روبرتا دی بیاسی رئیس بخش بیماری‌های عفونی این بیمارستان تا به حال هشت فرد دیگر در نقاط مختلف آمریکا با شرایطی مشابه با این نوزاد شناسایی شده‌اند. این گونه جهش یافته از بیماری کرونا N ۶۷۹ S نام گرفته است.

به گفته جرمی لوبان ویروس شناس دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست بار ویروسی این نوزاد تکان‌دهنده و قابل توجه بوده و علت تکثیر گسترده آن سیستم ایمنی نابالغ و کامل نشده بدن نوزادان است. اگر چه کودکان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما تعداد موارد ابتلای به آن در این گروه سنی در یک سال اخیر رو به افزایش است.

بر اساس آمار آکادمی اطفال آمریکا تا ۱۸ فوریه سال جاری میلادی بیش از ۳.۱ میلیون کودک در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. در مورد ماهیت گونه جدید کرونا هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست، اما این نگرانی وجود دارد که این گونه عوارض گسترده‌ای برای کودکان داشته باشد.

در هفته‌های اخیر گونه‌های جدید و متفاوتی از ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان شناسایی شده‌اند. یکی دیگر از این گونه‌ها B.۱.۵۲۶ نام دارد که ۱۲.۷ درصد از افراد مبتلا به کرونا در نیویورک و شهر‌های اطراف به آن مبتلا بوده‌اند. یک گونه دیگر به نام B.۱.۳۵۱ هم در آفریقای جنوبی و دوگونه دیگر به نام‌های B.۱.۴۲۷/B.۱.۴۲۹ هم در کالیفرنیا شناسایی شده‌اند.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
این خبر از دید علم پزشکی فقط یک جوک است و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
بالاخره اگه همش اخبار جدی منتشر بشه که نمیشه وسطش جوک هم باید باشه حالا بامزه و بیمزش بماند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار