کد خبر: 1039400
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
وزارت بهداشت اعلام کرد
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اعمال محدودیت سفر به استان خوزستان در پی قرار گرفتن ۱۱ شهر این استان در وضعیت قرمز کرونا خبر داد و گفت: جزییات این موضوع تا روز دوشنبه اعلام خواهد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مهندس محسن فرهادی با اشاره جلساتی که تاکنون برای بررسی و تنظیم پروتکل‌های بهداشتی سفر‌های نوروزی انجام شده است، گفت: بر اساس رنگ بندی شهر‌ها بر مبنای دو سناریو در حال تصمیم گیری هستیم، ولی هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم. در صورتی که میزان بیماری و ابتلا و بستری ناشی از آن افزایش یابد تمام برنامه ریزی‌ها منتفی می‌شود.

وی افزود: بر اساس تصمیماتی که در جلسات روز شنبه (۲اسفندماه) داشتیم مقرر شد که محدودیت سفر به استان خوزستان با جدیت اعمال شود و کسانی که کار ضروری در این استان ندارند می‌بایست کار خود را به تعویق اندازند. اگر شرایط خوزستان به همین شکل پیش رود برای نوروز ۱۴۰۰ نمی‌توانیم تصمیم خاصی درباره سفر‌ها به این خطه بگیریم. جزئیات دقیق اعمال محدودیت‌های جدی در استان خوزستان تا روز دوشنبه (۴اسفندماه) اعلام خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای این استان مقرر شد تا نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناوگان حمل و نقل برون شهری با کمک نیروی انتظامی و هلال احمر در گلوگاه‌ها بیش از گذشته جدی گرفته شود. بر این اساس تصمیم گرفتیم در قطار‌هایی که واگن اتوبوسی دارند، محدودیت همانند محدودیت‌ها در یک اتوبوس اجرا شود و با ۵۰ درصد مسافر حرکت کنند. در این راستا وزارت راه و شهرسازی هم موظف شد اگر قرار است واگن اتوبوسی به سوی خوزستان گسیل کند با ۵۰ درصد ظرفیت حرکت کند.

فرهادی گفت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان ۱۴ درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

وی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه، اظهار کرد: اتوبوس‌های درون شهری کماکان بدترین شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند و پس از آن در رتبه‌های بعد به ترتیب پاساژها، اتوبوس‌های برون شهری و نانوایی‌ها قرار دارند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار