کد خبر: 1038982
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
سیدعبدالله متولیان
حضرت امام خامنه‌ای در دیدار مجازی خود با مردم شریف آذربایجان، ضمن گرامیداشت حماسه ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ و تبیین ویژگی‌های سه‌گانه مردم تبریز «نخبه پروری»، «جریان‌سازی» و «نقش‌آفرینی چهره‌ها»، مردم را غیرمستقیم به بصیرت انقلابی فراخواندند. مجموعه فرمایش معظم‌له تبیین و بازتاب فرمایش نورانی امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام در خطبه ۱۵۳ بود که بخشی از آن در تابلوی زیبای بالای سر حضرت آقا خودنمایی می‌کرد:

«إنّما البَصیرُ مَن سَمِعَ فَتَفَکَّرَ، و نَظَرَ فأبصَرَ، و انتَفَعَ بالعِبَرِ، ثُمّ سَلَکَ جَدَدا واضِحا یَتَجنَّبُ فیهِ الصَّرعَةَ فی المَهاوی»؛ بصیر کسى است که بشنود و بیندیشد، ببیند و بینا شود و از عبرت‌ها بهره گیرد. سپس راه آشکار و روشن را در پیش گیرد و از افتادن در پرتگاه‌هاى آن بپرهیزد.

بصیرت انقلابی این است که بدانیم علت اصلی تمام دشمنی ۴۲ ساله غرب و شرق با جمهوری اسلامی فقط در این است که (در شرایطی که نظام سلطه طی ۴۰۰ سال تلاش مداوم و به راه انداختن دو جنگ بزرگ جهانی و قتل عام بالغ بر ۱۰۰ میلیون انسان بی گناه و تحمیل فقر و گرسنگی و نابود کردن همه داشته‌های فرهنگی و اقتصادی همه کشور‌های جهان، دنیا را بر اساس ساختار سازمان ملل متحد مهندسی و به دو بخش سلطه‌گر و سلطه پذیر تقسیم کرده و رسماً و علناً به چپاول قانونی! جهان مشغول شده و همه کشور‌های جهان هم ناگزیر به این تقسیم بندی ظالمانه تن داده بودند و این تقسیم بندی با تمام قواعد و ساختارهایش به صورت هنجار جهانی جا افتاده بود) نظام اسلامی هنجار‌های نظام جهنمی سلطه را رد کرد.

در منطق نظام سلطه، سلطه‌گر باید مسلط و قانونگذار باشد و سلطه پذیر باید تسلیم بی، چون و چرا و صرفاً مجری قوانین ظالمانه دیکته شده از سوی نظام سلطه بوده و لاجرم باید به تمام قواعد ظالمانه و دیکته‌های استکباری نظام سلطه تن بدهد. در چنین دنیایی و در چنین فضای سنگین روانی حاکم بر جهان، انقلاب اسلامی هرگز حاضر به همراهی ذلیلانه و برده گونه با نظام سلطه نشده و هنجار‌های نظام سلطه (که برای سلطه‌گران در حکم رگ حیاتی و شیشه عمر محسوب شده و می‌شود) را مورد حمله قرار داده است.

اینک ۴۲ سال است که نظام اسلامی این راه سخت را با عزم و اراده، برنامه ریزی، صبر انقلابی، صلابت، هوشمندی، درایت انقلابی، شجاعت، بصیرت، قدرت و پشتکار پیموده و بر همه توطئه‌ها و سنگ‌اندازی‌ها و موانع بزرگ فائق آمده و در مسیر پر پیچ و خم خنثی سازی تهدیدها، تحریم‌ها و فشار‌های نظام سلطه، مردانه ایستاده و با تبدیل تهدید‌ها به فرصت و با تکیه به زیربنای فکری مستحکم و انقلابی، به سمت قله‌های استحکام بخشی به عناصر هویتی و تقویت قدرت درونی حرکت کرده و با درخشش وصف ناپذیر ضمن عمق بخشی امنیتی و توسعه عمق استراتژیک و تقویت کمی و کیفی محور مقاومت، دستاورد‌های باورنکردنی را به ارمغان آورده است.

نکته‌ای که هرگز نباید از آن غافل شویم این است که در شرایطی که نظام اسلامی «ایران از کشوری عقب مانده، طفیلی و وابسته به قدرت‌های بیگانه به کشوری آزاد، مستقل، عزیز و برخوردار از موفقیت‌های بزرگ علمی و در تراز ۱۰ کشور برتر جهان تبدیل کرده است»، «به ملت ایران هویت، سیادت، عزت، سربلندی، نشاط، تحرک و آبرو داده است»، «با مردم‌سالاری دینی به حق حاکمیت و تصمیم گیری مردم رسمیت بخشیده است»، «با سازندگی بی نظیر کشور، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های اساسی، توزیع عادلانه خدمات، توسعه و تکمیل صنعت، توسعه اعجاب آور کمی و کیفی دانشگاه‌ها و... را هدف قرار داده است»، «کشور را به قدرت بلامنازع منطقه‌ای تبدیل کرده است»، «با تقویت قوه دفاعی و نظامی کشور، تهدید‌های دشمن را خنثی و به فرصت تبدیل کرده است» و «جبهه متحد ضد سلطه را در جای جای جهان و به‌ویژه در منطقه غرب آسیا به وجود آورده است»، دشمنان نظام به نادیده گرفتن و پنهان سازی دستاورد‌ها از یک‌سو و بزرگ‌نمایی و انجام عملیات روانی و تمرکز بر ناکامی‌ها، ضعف‌ها و نقص‌ها و پروپاگاندا و دروغ از سوی دیگر، به ناامید کردن، بی اعتمادسازی و بدبین کردن مردم نسبت به آینده می‌پردازند. در خاتمه ذکر چند نکته مهم ضروری است:

۱ - سست اراده ها، مرعوبین، غرب‌زدگان و بخش عمده اصلاح‌طلبان متأسفانه در این سیاه نمایی با نظام سلطه همراهی و ذائقه مردم را تلخ کرده و موجبات ناامیدی و بی اعتمادی مردم را فراهم می‌آورند و به این ترتیب با وارد آوردن خسارات مادی و معنوی به نظام اسلامی ظلم کرده و باورها، اعتقادات و ایمان مردم را تخریب می‌کنند.

۲ - تمام عقب ماندگی‌ها و ناکامی‌های موجود در کشور محصول تفکر غیرانقلابی و مرعوب غرب است کمااینکه تمام پیشرفت‌های علمی، صنعتی، خدماتی و... در کشور محصول تفکر انقلابی است.

۳ - رفع و دفع موانع موجود و جبران ناکامی‌ها و نقایص نیز مستلزم اعتماد مردم به تفکر انقلابی و به میدان آوردن جوانان مؤمن و معتقد به تفکر انقلابی است.

۴ - کسانی که دیروز با دادن آدرس عوضی و طرح مسائل دروغین نظیر دیوار کشی در خیابان‌ها و گشت ارشاد به عوام فریبی پرداخته بودند اینک نیز به دروغ با دوقطبی «دولت نظامی/معیشت» سعی در فریب مردم دارند.
۵ - حضور هر چه پررنگ‌تر و حداکثری مردم در عرصه انتخابات ضامن امنیت کشور، یأس دشمنان و تضمین زدودن کژی‌ها و کاستی‌ها و جبران نقیصه‌ها و حل مشکلات و بازگشت و تقویت روحیه نشاط و آرامش است.

۶ - تجربه مذاکره و اعتماد ساده لوحانه با شیطان بزرگ و دل بستن به حل مشکلات از طریق توافق‌نامه برجام خسارت محض به ما می‌آموزد که اگر تلاش پیشین اصلاح‌طلبان برای حل مشکلات از طریق دیپلماسی مذاکره ناشی از ساده لوحی و حماقت بوده باشد استمرار تلاش آنان برای ادامه مذاکره بوی خیانت و سرسپردگی می‌دهد.

۷ - مردم در تعیین سرنوشت و انتخاب مدیران عالی کشور کاملاً آزادند و کارنامه دولت‌های پس از جنگ مهر تأیید بر این مدعا است. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آزمون بزرگ ملت ایران برای تضمین پیشرفت کشور و فائق آمدن بر مشکلات کشور و معیشت مردم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار