کد خبر: 1038611
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
فرمانده انتظامی استان البرز از بازداشت اعضای یک باند کلاهبرداری خبر داد که با معرفی خود به عنوان کارگزاران دولتی از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار عباسعلی محمدیان توضیح داد: مأموران پلیس با دریافت گزارشی مبنی بر اینکه افرادی با تشکیل باند و سوء استفاده از عناوین دولتی با سوژه‌های مورد نظر خود که اغلب پیمانکاران هستند، تماس گرفته و تقاضای کمک با موضوعات مختلف از قبیل کمک به امور خیریه، بیماران صعب‌العلاج می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی استان البرز قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد که متهمان در آخرین فعالیت مجرمانه خود با دستیابی به شماره تلفن پیمانکاران شهرداری و تماس با آن‌ها و معرفی خود به عنوان یکی از مسئولان استانی از آن‌ها می‌خواهند که در امور خیریه مشارکت کنند و این افراد نیز بدون بررسی و احراز هویت فرد تماس گیرنده با این اطمینان که شخص مورد نظر با آن‌ها تماس گرفته است، مبالغی را به شماره حساب ارائه شده واریز می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: کارآگاهان در جریان تحقیقات خود کلاهبرداران را در استان خوزستان شناسایی و در جریان چند عملیات جداگانه چهار متهم را بازداشت کردند.

سردار محمدیان گفت: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد که متهمان در استان‌های اصفهان، خوزستان، گیلان، فارس و البرز به این شیوه بیش از ۱۰۰‌فقره کلاهبرداری انجام داده‌اند.

سردار محمدیان با بیان اینکه این افراد اغلب خوش صحبت و خوش‌بیان هستند با معرفی خود به عنوان فردی صاحب نفوذ یا مسئول یک ارگان یا سازمان دولتی اطمینان طرف مقابل را جلب کرده و از وی می‌خواهد که با او همکاری کند به شهروندان توصیه کرد قبل از هر اقدامی از هویت واقعی تماس گیرنده مطمئن شده و صرفاً به این دلیل که لحن کلام وی شبیه آن فرد مورد نظر است به او اطمینان نکرده تا گرفتار دام شیادان نشوند.
فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند به پلیس‌آگاهی البرز واقع در میدان طالقانی ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار