کد خبر: 1038348
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان در گفتگو با «جوان»:
سازمان بسیج سازندگی کرمان ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دارد که به صورت سازماندهی شده مشغول خدمات‌رسانی به مناطق محروم استان و در صورت نیاز، کمک به استان‌های دیگر هستند. جهادگران بدون هیچ چشم‌داشتی به مردم و همنوعان خود خدمت می‌کنند و برای تقویت و اصلاح کیفی‌سازی به سمت مسجدمحوری و پایگاه محوری سوق داده شده‌اند تا هر پایگاه و مسجدی مشکلات محله خود را برطرف کنند.
سيداحمد هاشمی اشكا
سرویس ایران جوان آنلاین: «کرمان» سرزمین حاج قاسم سلیمانی. دلاور مردی که همه وجودش را برای بقای دین خدا و ترویج مکتب ائمه گذاشت و در این راه مجاهدت کرد. یکی از ویژگی‌های بزرگ سپهبد شهید سلیمانی مردمی بودنش است و به همین خاطر رشد و تبلور گروه‌های جهادی در این منطقه از ایران مسئله‌ای عادی و معمولی است. به سراغ سرهنگ جواد جلالی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان رفتیم تا علاوه بر آگاهی از تعداد گروه‌های جهادی در این استان از برنامه‌های آنان و عملکردشان نیز بیشتر بدانیم.

هم اکنون چند گروه جهادی در این استان به صورت رسمی ساماندهی شده و مشغول خدمت هستند؟

سازمان بسیج سازندگی کرمان ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دارد که به صورت سازماندهی شده مشغول خدمات‌رسانی به مناطق محروم استان و در صورت نیاز، کمک به استان‌های دیگر هستند. جهادگران بدون هیچ چشم‌داشتی به مردم و همنوعان خود خدمت می‌کنند و برای تقویت و اصلاح کیفی‌سازی به سمت مسجدمحوری و پایگاه محوری سوق داده شده‌اند تا هر پایگاه و مسجدی مشکلات محله خود را برطرف کنند.

با توجه به نیاز‌های کرمان به خدمات گوناگون، اولویت‌های شما در بسیج سازندگی چیست؟

در مجموعه سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله پنج اولویت در دستور کار قرار دارد که نخستین آن‌ها بحث تأمین آب شرب و آب کشاورزی در بخش خدمات مربوط به سازندگی و محرومیت‌زدایی است.

تأمین آب شرب کشاورزی شامل پروژه‌های لایروبی و اصلاح سیستم‌های انتقال آب استخر‌ها در منابع ذخیره آب می‌شود.

در بخشی از مناطق محروم استان به دلیل اینکه دسترسی به آب شرب و سالم وجود ندارد، در این زمینه پروژه‌هایی در دست اقدام است که برخی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده و مردم از آن‌ها بهره‌مند شده‌اند.

اولویت دوم ما در بسیج سازندگی کرمان پروژه‌های مربوط به بخش محرومیت‌زدایی است. این پروژه‌ها شامل احداث و ترمیم مدارس و احداث مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، احداث خانه محرومان، احداث سالن ورزشی، اشتغالزایی و کارآفرینی می‌شود.

خوب است همین جا اعلام کنم در هفته بسیج از ۴۸۶ پروژه افتتاح شده ۴۰۰ پروژه آن مربوط به بخش سازندگی و محرومیت‌زدایی بود و در بحث آبرسانی نیز ۱۹ پروژه آب شرب در سطح استان از ابتدای سال تا امروز اجرا شده و مابقی در دست اجراست. در بخش کشاورزی ۲۹ پروژه در دست اقدام داشتیم که ۲۸ پروژه آن به اتمام رسیده و تنها یک پروژه در حال انجام است. اولویت سوم، بحث بهداشت مردم است که ساخت سرویس بهداشتی و حمام در اولویت قرار دارد که ساخت سرویس بهداشتی و حمام عمدتاً در مناطق محروم و جنوب در حال ساخت است و تعداد ۵۰۰ سرویس بهداشتی در این مناطق افتتاح کردیم و مابقی در دست اقدام است. چهارمین اولویت ما در بسیج مربوط به کارآفرینی و اشتغالزایی است. طی ماه‌های گذشته ۸۶ طرح در حوزه اشتغالزایی در سطح استان افتتاح شد که این طرح‌ها مربوط به مشاغل خانگی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، قالی‌بافی و گلیم‌بافی، دامداری سبک و سنگین و... بود. ۸۶ طرح و پروژه اشتغالزایی که در سطح استان به بهره‌برداری رسید برای ۲۳۸ نفر شغل ایجاد کرد؛ و آخرین اولویت در بسیج سازندگی به خدمات اجتماعی مربوط می‌شود که یکی از موضوع‌های این بخش کمک‌های مؤمنانه است.

آیا برنامه ویژه‌ای برای جوانان در استان در نظر دارید؟

بله. ازدواج آسان که قرار است به صورت ویژه پیگیری شود. در همین راستا به همت بسیج سپاه شهرستان سیرجان ۴۰ زوج این شهرستان به سبک ازدواج فاطمی در روز ۱۵ بهمن ماه همزمان با سالروز تولد بانو حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به خانه بخت رفتند. البته در همان روز در شهرستان نرماشیر، دو باب مسکن محرومین شامل یک واحد مسکونی مددجوی کمیته امداد و یک باب مسکن محرومین در روستای مؤمن‌آباد شهرستان نرماشیر به نمایندگی از ۱۰۰ واحد مسکونی ساخته شده در استان، افتتاح و قرار شد سه عدد قالی‌فرش، اجاق گاز، یخچال و یک سری کامل ظروف به خانواده‌های ساکن در این منازل اهدا شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار