کد خبر: 1038076
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کیش از نظر تقسیمات استانی به هرمزگان تعلق دارد و دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است . از آنجائیکه جزیره کیش در فاصله کمی از خط استوا قرار دارد ، تابستان هایی گرم و بسیار مرطوب داشته و سفر به آن در این زمان سخت و گاه غیر قابل تحمل است .

سفر به جزیره زیبای و تماشای کیش ، به خصوص با شیوع بیماری کرونا مورد استقبال فراوان گردشگران قرار گرفته و در ماه پیش رو بر این آمار افزوده خواهد شد . جزیره کیش مکانی ایده آل برای گذران تعطیلات در فصل زمستان و ماههای سرد سال است . زیرا در این زمان کیش دارای هوایی مطبوع و بهاری بوده و گرمای آب و ساحل شما را به ساعت ها تفریح و خوشگذرانی ترغیب می کند .

جزیره کیش نود و یک کیلومتر مربع مساحت دارد و دور تا دور آن توسط آبهای فیروزه ای و زلال خلیج فارس احاطه شده است . سواحل امن و آرام کیش مکان مناسبی برای تفریح و سرگرمی است و وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع در امتداد این خطوط ساحلی ، همه آنچه را که از سفری رویایی انتظار دارید ، مهیا نموده است .

کیش از نظر تقسیمات استانی به هرمزگان تعلق دارد و دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است . از آنجائیکه جزیره کیش در فاصله کمی از خط استوا قرار دارد ، تابستان هایی گرم و بسیار مرطوب داشته و سفر به آن در این زمان سخت و گاه غیر قابل تحمل است . اما فصول پاییز و زمستان بهترین موقع برای اقامت در این جزیره است .  میانگین دمای کیش حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و میزان رطوبت در فصول گرم سال بسیار بالاست .

اوج سفر با تور کیش  ، اوایل پاییز تا پایان ماه فروردین است و در این زمان شاهد هوایی خنک و معتدل خواهید بود . 

به گزارش سایت سفر باتو ، گفتنی است کیش سالهاست به یک منطقه آزاد تجاری تبدیل شده و همین امر سبب پیدایش بازار ها و مراکز خرید متنوع در این جزیره شده است . از این رو بازدید از مراک خرید مدرن و شیک کیش بخش جدائی ناپذیر از سفر شما خواهد بود . 

در دهه های گذشته صنعت توریسم و گردشگری کیش رونق چشمگیری داشته و در پی آن شاهد بوجود آمدن امکانات رفاهی و تفریحی متعدد و بی نظیر هستیم که بر چهره این جزیره تاثیر گذارده و اینجا را به یکی از قطب های گردشگری پر طرفدار تبدیل نموده است .

جاذبه های دیدنی این شهر بقدری متنوع است که نام بردن همه آنها در یک مقاله نمی گنجد از این رو در ادامه شما را با برخی از مشهورترین آن ها آشنا خواهیم نمود .

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن مجموعه ای مجهز و مدرن است و اولین پارک آبی روباز برای بانوان محسوب می گردد .  در این مجموعه برای ساعت ها با انواع وسایل بازی و امکانات متنوع سرگرم خواهید بود و روزی سراسر مهیج و شاد را تجربه خواهید کرد .

استفاده از این مجموعه برای آقایان و بانوان امکان پذیر بوده و فقط کافی است قبل از حرکت از سانس های آن مطلع شوید . و بهترین زمان برای استفاده از این مجموعه مابین ساعات سه تا پنج عصر است و دما در این زمان به اندازه کافی بالا خواهد بود .

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش مجموعه دیدنی و سرگرم کننده است که شما را با دنیای ناشناخته و شگفت انگیز زیر آب آشنا می کند . در آکواریوم کیش علاوه بر تماشای آبزیان ، آموزش های ابتدایی غواصی نیز به علاقمندان داده می شود و در مدت زمان کوتاه آماده بازدید از اعماق آب دریاخواهید بود . این مجموعه همه روزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب باز است و به خصوص اگر همراه فرزندان خود عازم این سفر شدید فرصت بازدید از آن را از دست ندهید .

پارک دلفین ها و باغ پرندگان کیش

پیشنهاد بعدی ما بازدید از مجموعه جذاب پارک دلفین ها و باغ پرندگان است . البته به تازگی دلفیاریوم برج میلاد در تهران راه اندازی شده و به مسافران تهرانی پیشنهاد می کنیم در تهران به بازدید از پارک دلفین ها در برج میلاد بروند .

مجموعه تفریحی و سرگرم کننده پارک دلفین ها از بخش های مختلفی تشکیل شده که با تهیه یک بلیط قادر خواهید بود همه آن ها ببینید . در دلفیناریوم شاهد نمایش شاد و مفرح دلفین ها خواهید بود و در باغ پرندگان از نزدیک با گونه های مختلف و گاه نادر پرندگان گرمسیری آشنا می شوید . بازدید از این مجموعه به خصوص برای کودکان بسیار جالب خواهد بود و باید افزود گشت و گذار در آن حداقل به نصف روز زمان نیاز دارد .

دوچرخه سواری در خط ساحلی

بهتر است بدانید جزیره کیش دارای یکی از طولانی ترین و البته زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری در ایران است . این مسیر اختصاصی حدود پنجاه کیلومتر طول دارد ، و تقریبا دور تا دور جزیره کشیده شده است .  در طول این مسیر کیوسک هایی برای کرایه انواع دوچرخه و سه چرخه و همچنین اسکوتر وجود دارد که می‌توانید با پرداخت مبلغی نه چندان زیاد دوچرخه‌ای متناسب با سلیقه خود را کرایه کنید . همانطور که گفتیم  این مسیر اختصاصی بوده و صرفا برای تردد دوچرخه ساخته شده است پس میتوانید با خیالی آسوده و بدون مواجه شده با هیچ وسیله نقلیه دیگری حرکت کنید و در این حین از تماشای مناظر زیبای ساحلی نیز لذت ببرید . 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار