کد خبر: 1036950
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

زرگنده، محله ای اصیل و ایده عال برای سکونت

رپورتاژ آگهی/ بدون تردید دلایل متعدد و شگفت آوری وجود دارد که شهری همچون تهران را، با این میزان شلوغی، ترافیک و آلودگی، به محلی مناسب برای سکونت تبدیل کرده و همچنان بهترین مقصد، برای مهاجرت بسیاری از هموطنان به شمار می رود. غافل از اینکه این شهر پهناور، در حال حاضر با شکاف عمیق طبقاتی روبرو شده و بسیاری از ساکنین آن، توانایی تامین نیاز به مسکن خانواده خود را ندارند.

تهران، شهر هزار رنگ ایران؛

سکونت در تهران جذابیت هایی دارد که نمی توان منکر آن بود، ولی با کمی زندگی در آن به مرور کمرنگ تر شده و نکات منفی آن نمود بیشتری پیدا می کنند. اما مولفه هایی وجود دارد که می توان گفت عمر بیشتری دارند و حتی تهرانی های اصیل، که چند نسل زندگی در این شهر را تجربه کرده اند نیز، به آنها نگاه مثبت و ماندگاری دارند. برخی از آنها را می توان نزدیکی به رشته کوه های البرز، آب و هوای کوهپایه ای در بیشتر روزهای سال، مراکز تجاری، آموزشی، تفریحی و ورزشی متعدد، پتانسیل کسب درآمد و افزایش سرمایه دانست.

شایان ذکر است تهران تنها شهری است که تمام مناطق آن، از نظر جایگاه اجتماعی، سطح رفاه و دریافت خدمات، میزان درآمد و حتی نظافت شهری کاملا متفاوت بوده و در شرایط مختلفی قرار دارند. این مهم در تقسیم املاک نیز کاملا محسوس است؛ به طوری که در مناطق شمالی تهران، در هزاران متر ملک مسکونی لوکس و گران قیمت، دو یا سه نفر سکونت دارند و در جنوب تهران، برخی از خانواده های 5 نفره در 40 متر خانه زندگی می کنند.

این اختلاف در سطح درآمد و سایر مولفه های زندگی، باعث ایجاد شکاف بزرگی بین اقشار مختلف جامعه شده که این گسستگی، در شرایط فعلی تورم نمود بیشتری پیدا کرده و حتی باعث حذف شدن قشر متوسط جامعه شده است.

سوداگران ملکی از آب گلالود ماهی می گیرند؛

 صعود افسارگسیخته قیمت مسکن، ارزش املاک را که عمدتا به افراد ثروتمند تعلق دارد، بیش از اندازه افزایش داده و در سمت مقابل، توان خرید خانه توسط اقشار کم درآمد و متوسط را نزولی کرده است. به این صورت ثروتمندان غنی تر و فقیران ضعیف تر می شوند. گفتنی است راهکاری که می تواند تا حدودی توازن را در این امر برقرار کند، اجرایی کردن دریافت مالیات از عایدی سرمایه برای خانه های بالای 150 متر و خانه های خالی است.

از سوی دیگر برخی از سوداگران با سوء استفاده از شرایط تورمی قیمت مسکن و عدم شفافیت معاملات در 8 ماهه اخیر که با حذف قیمتها از سایتها و سامانه های ملکی ایجاد شد، به ماهیگیری از آب گلالود پرداخته و با خرید و فروش املاک بیش از ارزش واقعی، به صعود قیمت ها و مشکلات موجود در بازار مسکن دامن زدند. از این رو با شفاف سازی و گسترش فرهنگ استفاده از سامانه های تخصصی فعال در بازار املاک، می توان جلوی این سوداگران را گرفته و از مزایای بی شمار این سامانه ها استفاده کرد.

زرگنده، محله ای اصیل و ایده عال برای سکونت

اینپین، متولی هوشمند سازی فعالیت مشاورین املاک در ایران؛

شایان ذکر است یکی از تخصصی ترین سامانه های فعال در حوزه مشاورین املاک، اینپین نام دارد. سامانه اینپین را می توان یکی از متولیان راه اندازی و توسعه اپلیکیشن های خدمت رسان در بخش املاک عنوان کرد که همچنان با بروزرسانی ابزارها و خدمات خود، مردم و مشاورین املاک را برای فعالیت بیشتر و بهتر یاری می رساند.

 گفتنی است اینپین با تسریع و تسهیل در انجام معاملات ملکی، میزان آسیب ناشی از تورم قیمت مسکن را کاهش داده و باعث توسعه کسب و کار مشاورین املاک نیز شده است. از سوی دیگر این مجموعه با تولید محتوای تخصصی در خصوص محله های مختلف، آگاهی مردم را نسبت به مناطق مختلف افزایش می دهد تا انتخاب هوشمندانه ای برای محل سکونت خود داشته باشند. در این راستا محله زرگنده را از نظر مولفه های سکونت و تغییرات قیمتی بررسی کرده ایم که در ادامه می خوانید:

زرگنده، میزبان بزرگان تهران؛

در طهران قدیم که حال و هوای شهر نشینی در پایتخت کشور اینچنین نبود، محله هایی به عنوان معروف ترین مناطق تهران، میزبان بزرگان شهر بودند و نام آنها به عنوان محل سکونت بزرگان تهران، سر زبان ها بود. یکی از این محله های بسیار قدیمی زرگنده است که سالهاست به عنوان محله ای زیبا و با اصالت شناخته می شود. زرگنده که در منطقه 3 شهرداری تهران واقع شده، یکی از محله های شمال تهران است که لوکس گرایی و ساخت و ساز برج های مدرن را در سطح کلان تجربه نکرده و همچنان بسیاری از خانه های آن، از معماری اصیل گذشته بهره می برند.

گفتنی است تمام بخش های این محله از این بروزرسانی ظاهری که در اصل عقبگرد در هنر معماری است، مصون نمانده و برخی از مالکان جدید، ساختن آپارتمان های چند واحدی را به خانه های ویلایی و خوش ساخت قدیمی ترجیح داده اند.

زرگنده، محله ای اصیل و ایده عال برای سکونت

مسیرهای تردد و جانمایی زرگنده؛

شایان ذکر است زرگنده از نظر مسیرهای دسترسی و تردد با خودروی شخصی، در یکی از بهترین شرایط قرار دارد. چرا که این محله در میان بزرگراه صدر، شهید مدرس و خیابان شریعتی واقع شده است. همسایه جنوبی زرگنده نیز محله حسن آباد است که می توان گفت، این محله نیز بخشی از زرگنده به شمار می رود. همچنین الهیه در ضلع شمالی این محله واقع شده و دو سمت دیگر زرگنده، جردن و قلهک قرارگرفته اند.

نکته قابل توجه، تفاوت شرایط اجتماعی و قیمتی املاک زرگنده با محله های مجاورش است که تا یک دهه پیش، کاملا محسوس بود. به طوری که هیج کدام از المان های یک محله لوکس در زرگنده وجود نداشت. شایان ذکر است زرگنده در گذشته به دوبخش شمالی و جنوبی تقسیم شده که بخش شمالی آن که هم اکنون باغ سفارت روسیه و بزرگراه صدر در آنجا قرار دارد، قسمت اعیان نشین بوده و بخش جنوبی آن را افراد عادی جامعه تشکیل می دادند.

قیمت و نوسانات نرخ املاک در محله زرگنده؛

همانطورکه اشاره شد، قیمت خرید آپارتمان در زرگنده همچون محله های مجاورش نبوده و صرفا در سالهای اخیر با افزایش قیمت در سراسر تهران، این محله نیز با صعود چشمگیر نرخ املاک مواجه شد. به طوری که آذرماه سال 96، خرید آپارتمان در زرگنده متری 8 میلیون تومان بود و طی دوسال به 23 میلیون تومان رسید.

به این صورت قیمت خرید آپارتمان در زرگنده نیز از افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در امان نماند و از آذرماه 98 تا ابتدای همین ماه در سال 99، هر متر مربع ملک مسکونی 120 درصد رشد را تجربه کرد و به 52 میلیون تومان رسید. گفتنی است اجاره آپارتمان در زرگنده نیز، به نوع ساختمان، متراژ، سال ساخت و در نهایت نظر مالک بستگی دارد و نمی توان یک نرخ واحد را به عنوان میانگین قیمت اجاره آپارتمان در زرگنده عنوان کرد.

اصالت و آسایش، تعریف کاملی از محله زرگنده است؛

 لازم به ذکر است زرگنده، همچنان بدون اغراق یکی از جذاب ترین محله ها برای سکونت به شمار می رود. چرا که علاوه بر شاخصه های نوین شهر نشینی، اصالت و سبک خود را حفظ کرده و می تواند مکان بسیار مناسبی برای سکونت و بزرگ شدن فرزندان خانواده باشد.

شایان ذکر است با وجود اطلاع از میانگین قیمت خرید و فروش املاک در زرگنده، همچنان واحدهای قدیمی در برخی از نقاط این محله با نرخ کمتری نسبت به منطقه وجود دارد. کافی است ابزار جستجوی پیشرفته ای همچون، هوش مصنوعی اینپین را در اختیار داشته باشید تا با مشخص کردن بازه قیمتی و سایر مولفه های مدنظر خود، بهترین فایلهای آماده عرضه این محله را مشاهده کنید.

کافی است برای بازدید و اطلاع از مشخصات تمام املاک بارگذاری شده در اینپین و ارتباط با مشاورین املاک معتبر و مصلح سراسر تهران و یا مطالعه مطالب موجود در مجله اینپین، واژه “inpin” را در نوار ابزار مرورگر خود وارد کرده یا از طریق بسترهای ارائه برنامه، اپلیکیشن اینپین را دریافت کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار