کد خبر: 1036687
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خواست تا برای خروج از بن بست فعلی در خصوص برجام همکاری کنند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خواست تا برای خروج از بن بست فعلی در خصوص توافق هسته‌ای (برجام) همکاری کنند اما همزمان اذعان کرد که انتظار «نتیجه سریعی» برای این درخواست ندارد.

گوترش بدون اینکه به احتمال میانجیگری پاسخ دهد، افزود: معتقدم همه کسانی که در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مشارکت کرده‌اند و سایر طرف‌های مربوطه باید با هم همکاری کنند تا عدم اطمینان را کاهش دهند و با مشکلات و موانع روبه‌رو شوند.

وی گفت: موضوع مربوط به اطمینان از این است که همه چیز به تدریج به سمت شرایطی پیش رود که بتوانیم به توافق لازم برای صلح و ثبات در خلیج فارس و همه جهان برسیم.

دبیرکل سازمان ملل با این ادعا که «هدف توافق هسته‌ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بود»، آن را یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک و یک عنصر اساسی برای صلح و ثبات در خلیج فارس دانست و افزود: متاسفیم که این توافق نامه در موضع تردید قرار گرفته است.

گوترش تاکید کرد: روشن است که مشکلات، موانع و پیچیدگی‌های فزاینده‌ای وجود دارد زیرا آمریکا از توافق نامه خارج شد و اقدامات اضافی (تحریم‌ها) را انجام داد و ایران هم متعاقباً برخی اقدامات را برای توسعه توانایی‌های هسته‌ای خود انجام داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار