کد خبر: 1036237
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
بسیاری از سرمایه گذاران خرد با آنکه بازار از نظر قیمتی بسیاری از نماد‌ها به اعداد مناسبی رسیده است، ولی همچنان نسبت به روند‌های صعودی پرقدرت امیدوار نیستند.
جواد عسگر
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: شاخص بورس تهران که در چند روز گذشته صعود‌های نسبتا قوی را شروع کرده بود امروز با افت‌قیمت همراه شد و تا یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحد نیز افت کرد، اما با نزدیک شدن به ساعات پایانی کار بازار و رشد‌های قیمتی نماد‌های بزرگ فولادی و معدنی بار دیگر بر مدار صعود بازگشت و روند صعودی که از هفته گذشته آغاز کرده بود با صعود هزار و ۳۴۴ واحدی به پایان رسید و در نهایت در عدد یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد تثبیت شد.

آنچه مسلم است که بسیاری از سرمایه گذاران خرد با آنکه بازار از نظر قیمتی بسیاری از نماد‌ها به اعداد مناسبی رسیده است، ولی همچنان نسبت به روند‌های صعودی پرقدرت امیدوار نیستند. سرمایه‌گذاران پس از سقوط‌های قیمتی هفته‌های گذشته و تشکیل صف‌های فروش در خرید‌ها با ترس وارد می‌شوند و همین اتفاق باعث شده است که روند‌های صعودی پرقدرت همانند بهار و تابستان شکل نگیرد.

از سوی دیگر امروز اسحاق جهانگیری دستور بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد، موسوم به شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را صادر کرد. حال باید دید که این بازنگری باردیگر دید مثبت سرمایه‌گذاران را به شرکت‌های فولادی باز می‌گرداند؟
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با هزار و ۳۴۵ واحد افزایش به یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد و ارزش روز بازار به ۴۹۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۳۵۱ واحد رشد به ۳۲۲ هزار و ۵۲۸ رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۵۰۵۹ واحد افت به ۴۳۲ هزار و ۵۱۳ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳۳۰۸ واحد کاهش به ۲۸۲ هزار و ۸۱۷ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۳۱۵۳ واحد کاهش به یک میلیون و ۷۶۶ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۴۱۱۴ واحد رشد به ۸۹۳ هزار و ۵۶۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۲۱۲ واحد افت به رقم ۲ میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید.
نماد شستا، فولاد. وغدیر، رمپنا، شپنا، ومعادن، شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد نوری، فخوز، تاپیکو، پارسان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۹۵.۰۹ واحد کاهش به رقم ۱۸ هزار و ۲۰۲ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۵۶۹ هزار و ۱۲۳ برگ سهم در قالب ۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون به ارزش ۱۱ هزار و ۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار