کد خبر: 1035969
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
با همکاری فرهنگسرای خاتم (ص) و کمک خیرین و گروه‌های جهادی انجام می‌شود
دبیر پویش مردمی گره گشا از برنامه‌های این پویش برای تامین اقلام جهیزیه جوانان با کمک خیرین، تشکل‌های بانوان و گروه‌های جهادی خبر داد.

سرویس جامعه جوان آنلاین: سید احمد موسوی رییس فرهنگسرای خاتم(ص) با بیان اینکه پویش گره گشا به منظور جلب مشارکت کانون های مردمی در تامین اقلام ضروری جهیزیه زوج های جوان در قالب کمک مومنانه ایجاد و راه‌اندازی شده است، افزود: در این طرح شناسایی نیازمندان و هم چنین مشارکت خیرین در تامین اقلام ضروری جهیزیه از طریق راه اندازی سامانه‌ی ویژه و با مشارکت گروه های جهادی و کانون های فعال بانوان فراهم شده است.


مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 با اشاره به همکاری فرهنگسرای آفتاب در اجرای این پویش اظهار داشت: بخشی از این پویش به منظور ترویج آیین ها و‌مراسم مذهبی و ترویج فرهنگ انفاق و کمک به دیگران، به همت فرهنگسرای آفتاب در قالب سفره حضرت زهرا(س) از دهه دوم‌ فاطمیه از 28 دی آغاز شده و تا 7 اسفندماه همزمان ولادت امیرالمومنین علی(ع)، در روزهای سه شنبه هر هفته با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.


دبیر پویش مردمی گره گشا افزود: سفره حضرت زهرا(س) یکی از آیین های دیرینه ای است که با تشریفات خاص خود و با حضور بانوان در محله های شهر برپا شده و با توسل به حضرت زهرا(س) و به کمک بانوان به حل مشکلات مردم می پرداخته است. احیاء این سنت دیرینه با توجه به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه و کم شدن اجتماعات و تشکل های خانوادگی و محلی، می تواند هم تقویت کننده انسجام اجتماعی و ارزش های دینی و مذهبی، هم کمک به حل مشکلات اقتصادی مردم باشد.


موسوی در باره بخش اصلی این پویش که تهیه اقلام جهیزیه جوانان از طریق کمک های خیرین است، اظهار داشت: فرهنگسرای خاتم(ص) به عنوان دبیر خانه پویش اقدام به راه اندازی سامانه به آدرس gerehgosha.farhangsara.ir نموده است تا ضمن اطلاع رسانی مناسب شرایط جلب مشارکت و جذب کمک های خیرین را فراهم سازد.


وی افزود: مذاکره و تعامل با سامانه های فعال مشابه همچون سامانه احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) سامانه تاج، تسهیلات ازدواج آسان، تعامل با نهادهای فعال برای جلب مشارکت خیرین و خیریه ها، کانون های جهادی، پایگاه های بسیج، کمیته امداد و تولید کنندگان و فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی ایرانی، از جمله اقدامات اجرایی برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود در جهت تحقق اهداف پویش گره گشاست.
وی از مردم نیکوکار و عموم خیرین دعوت کرد تا هفتم اسفندماه مصادف با سالروز ولادت حضرت علی(ع) با مشارکت در این پویش در هر سطح ممکن، سهمی در این کار خیر ایفا نموده، در شرایط خاص کرونایی به یاری نسل جوان شتافته و برای ترویج سنت حسنه ازدواج همکاری کنند.


دبیرخانه پویش گره گشا در منطقه 18 به نشانی بزرگراه آیت الله شهید سعیدی، شهرک ولیعصر(عج)، خیابان پژاند، بوستان لواسانی، فرهنگسرای خاتم(ص) میزبان شهروندان گرامی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار