کد خبر: 1035687
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
با دوست صمیمی خود چالش دارید؟
اساساً وقتی شخصی برای شما تبدیل به «دیگری مهم» می‌شود، به همان نسبت که خیلی دوستش دارید به همان نسبت هم نگاه کمال‌گرایانه‌ای به دوستی‌تان پیدا می‌کنید و با این رویکرد، تحمل کوچک‌ترین رفتار او را که مغایر با انتظارتان باشد ندارید. بی‌تردید هیچ رابطه‌ای نمی‌تواند بدون چالش باشد و البته تلاش هر یک از طرفین برای ترمیم کاستی‌های ارتباط نیز ممکن است نتیجه مطلوب ندهد.
رامونا غلامرضایی
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: زنی خانه‌دار هستم و ارتباطی عاطفی، دوستانه، عمیق و مستمر با یکی از دوستانم دارم و تقریباً هر روز با هم تلفتی گپ می‌زنیم، ده‌ها پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی برای هم می‌فرستیم و حداقل هفته‌ای یکی دوبار همراه دختران خردسالمان همدیگر را می‌بینیم. رابطه چندین ساله ما برای من همیشه منشأ خیر و برکت و اتفاقات خوب بوده است، ولی متأسفانه به دلیل وابستگی عاطفی شدیدی که داریم تحمل کوچک‌ترین بی‌توجهی از طرف هم را نداریم و به‌عنوان مثال تأخیر در پاسخ تماس‌ها یا پیام‌ها به شدت مرا به هم می‌ریزد. از آنجایی که خیلی صمیمی هستیم تقریباً همه چیز را به هم می‌گوییم و گاهی پیش آمده که راز من توسط او به فرد دیگری گفته شده و برایم دردسر ایجاد کرده، البته این کار را عمدی انجام نداده و سهوی از دهانش پریده است.

مشاوره:

اساساً وقتی شخصی برای شما تبدیل به «دیگری مهم» می‌شود، به همان نسبت که خیلی دوستش دارید به همان نسبت هم نگاه کمال‌گرایانه‌ای به دوستی‌تان پیدا می‌کنید و با این رویکرد، تحمل کوچک‌ترین رفتار او را که مغایر با انتظارتان باشد ندارید. بی‌تردید هیچ رابطه‌ای نمی‌تواند بدون چالش باشد و البته تلاش هر یک از طرفین برای ترمیم کاستی‌های ارتباط نیز ممکن است نتیجه مطلوب ندهد. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در یک رابطه عدم فهم مشترک از مشکل و مسئله است. درواقع خیلی مواقع موضوعی که از نظر من در رابطه‌مان مشکل محسوب می‌شود، به نظر دیگری چیزی پیش پا‌افتاده است. بدون شک این مشکل به شخصیت، تربیت و نگرش هر یک از ما برمی‌گردد. اگر ادامه دوستی برایمان مهم باشد، باید به تفاوت‌های هم احترام بگذاریم و تا جایی که ممکن است بدون محدود کردن یکدیگر، یاد بگیریم ملاحظه حساسیت‌های یکدیگر را داشته باشیم. باید با خودمان خلوت کنیم، کلاه خودمان را قاضی کنیم و ببینیم در رابطه با خودمان و در رابطه با او چند چند هستیم و بعد تصمیم بگیریم که سطح رابطه را تعدیل کنیم یا همچنان به همان شیوه ادامه بدهیم. در هر ارتباطی گفت‌وگوی منطقی اولین و مهم‌ترین مهارت است. ما باید بتوانیم مهارت گفتگو کردن با هم را برای رفع مشکلات و سوء‌تفاهم‌های بین‌مان یاد بگیریم. همچنین باید فارغ از احساسات و هیجانات، روش‌هایی منطقی برای ادامه ارتباط‌مان پیدا کنیم و اگر لازم شد یکسری قوانین برای روابط خود تعریف کنیم و به آن پایبند باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار