کد خبر: 1035611
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
رئیس اتحادیه دانشگاه غیرانتفاعی کشور گفت: اگر اساتید مدعو و استخدام شده به صورت شفاف با استفاده از آخرین منابع تدریس نکنند و کم‌کاری کنند، حقوق آن‌ها کاهش می‌یابد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه غیرانتفاعی کشور درباره کیفیت آموزش مجازی بعد از گذشت یک سال، اظهار کرد: زمانی در ایران آموزش‌ها فقط به صورت حضوری پذیرفته می‌شد و تصور اینکه آموزش‌ها به صورت غیرحضوری باشد حتی برای دانشگاه‌های بزرگ غیر قابل باور بود، اما اجبار زمان و همه‌گیر شدن بیماری کرونا موجب شد دانشگاه‌ها این مسأله را بپذیرند و با سرعت بیشتری کار کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مجازی وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور نسبت به سایر دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها بیشتر و بهتر بوده است، گفت: دانشگاه‌ها از قبل آمادگی علمی بیشتری داشتند و کم و بیش سرمایه‌گذاری‌هایی در بستر فضای مجازی انجام داده بودند و این امر باعث شد آموزش از راه دور بهتر و راحت‌تر پذیرفته شود.

رئیس اتحادیه دانشگاه غیرانتفاعی کشور اضافه کرد: در پایان ترم اول سال قبل، حدود ۸۰ درصد آموزش‌ها در دانشگاه‌های غیرانتفاعی از طریق آموزش‌های مجازی صورت گرفت، اما ۲۰ درصد از دانشگاه‌ها مردد بودند چگونه باید عمل کنند، دلیلش هم بحث زیرساخت‌ها و تهیه سرور و ال‌ام‌اس‌های لازم بود که برایشان هزینه‌بر بود؛ البته عمده نگرانی دانشگاه‌ها از این جهت بود که ۳۰۰-۲۰۰ میلیون تومان هزینه سرور و ال‌ام‌اس و یا هزینه عقد قرارداد، بدهند و بعد از مدت کوتاهی کرونا از بین برود و این وسایل کاربری لازم را نداشته باشند.

آهون‌منش به کیفیت آموزش‌های مجازی دانشگاه‌های غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کیفیت آموزش‌ها بسیار خوب و مطلوب است و تمام اساتید و دانشجویان پذیرفته‌اند تا زمانی که کرونا وجود دارد و حتی برای بعد از آن، شیوه تدریس به همین منوال باقی بماند.

وی افزود: استقبال دانشجویان از برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی، به دلیل بعد مسافتی و هزینه‌های رفت‌وآمد کمتر، نسبت به اساتید بیشتر است. در شروع آموزش مجازی برخی از اساتید نسبت به این موضوع کمی مقاومت می‌کردند و معتقد بودند تدریس در مقابل چشم هزاران نفر برایشان کمی دشوار است، اما در حال حاضر این موضوع را پذیرفته‌اند و دروس را مرتبط با سرفصل‌ها آموزش می‌دهند و اگر اساتید مدعو و اساتید استخدام شده به صورت شفاف با استفاده از آخرین منابع تدریس نکنند و کم‌کاری کنند حقوق آن‌ها کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه دانشگاه غیرانتفاعی کشور، گفت: روش‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم و می‌توانیم بررسی کنیم که دانشجویان خود پاسخ سؤالات‌شان را داده یا با کمک فرد دیگری این کار را انجام می‌دهند. تعداد میان ترم‌ها را از نیز طریق امتحانات از راه دور زیادتر کرده‌ایم.

آهون‌منش اضافه کرد: درس دادن و دانشگاه آمدن فقط انتقال دانش از طریق استاد به دانشجو نیست؛ بلکه دانشجو وقتی به دانشگاه می‌آید در دانشگاه با دانشجویان تماس دارد و با مسائل اجتماعی و با نحوه برخورد و تدریس اساتید آشنا می‌شوند که در آموزش‌های مجازی این مسائل را از دست می‌دهیم؛ همچنین به دلیل عدم حضور دانشجویان، فعالیت‌های فرهنگی به اندازه فعالیت‌های آموزشی از راه دور هنوز خیلی جا پیدا نکرده است. پیگیر هستیم تا فعالیت‌های فرهنگی مجازی را در این بحران بیشتر کنیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار