کد خبر: 1035459
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد تصویب شد
لایحه کاهش آلودگی هوای شهر مشهد نیز با هدف کمک به کاهش آلودگی هوای کلان شهر مشهد، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و زائران بارگاه مطهر رضوی تصویب شد.

در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد لایحه اصلاح و به روز رسانی میانگین ارزش روز املاک بلوک های همگن تصویب شد. براساس این مصوبه نقشه و جدول پیوست مهرشده توسط شورای اسلامی شهر برای اجرا از ابتدای سال 1400 به روزرسانی و جدول ماده دو مصوبه 3617/97/5/ش مورخ 20/03/ 1399 برای اجرا از ابتدای سال 1400 اصلاح شد.
همچنین لایحه توسعه پرداخت الکترونیک شهروندی بر بستر اپلیکیشن های تلفن همراه تصویب شد. برمبنای این مصوبه به شهرداری مشهد و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات اجازه داده می شود به منظور افزایش مشارکت شرکت های مجاز دارای اپلیکیشن مورد تایید هیات مدیره سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان درگاه های مجازی وصل درآمد شهرداری، نسبت به انعقاد قرارداد با ارائه دهندگان اپلیکیشن ‌های پرداخت، به‌ منظور ارایه سرویس ‌های پرداخت عوارض خودرو، عوارض نوسازی و عمران شهری، کسب و پیشه، بهای خدمات حمل و نقل عمومی (قطار شهری، اتوبوس، تاکسی و BRT)، بهای خدمات استفاده از پارکینگ‌ها و بلیت اماکن فرهنگی و تفریحی (پارک‌ها، نمایشگاه‌ها و شهربازی‌ها) و سایر موارد مشابه، با دریافت حق آبونمان ماهانه سرویس مطابق تعرفه مصوب بودجه سالانه اقدام کند.
تصویب طرح سهام شهرداری در شرکت ها و موسسات، از دیگر مصوبات این جلسه بود که بر این اساس شهرداری مشهد مقدس مکلف است، با توجه به اهمیت حفظ حقوق مالکیت و منافع خود به عنوان یکی از سهام‌داران عمده در بانک شهر، گزارش را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم ‌الاجراشدن مصوبه به شورای اسلامی شهر ارائه کند همچنین شهرداری مشهد مقدس مکلف است، با توجه به درصد بالای سهام شهرداری در شرکت آب و فاضلاب مشهد و جایگاه خود در هیات مدیره این شرکت، ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، نسبت به تهیه گزارش تصمیمات و اقدامات مرتبط با شرکت مزبور و ارایه آن، به شورای اسلامی شهر، اقدام کند.
علاوه براین لایحه کاهش آلودگی هوای شهر مشهد نیز با هدف کمک به کاهش آلودگی هوای کلان شهر مشهد، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و زائران بارگاه مطهر رضوی تصویب شد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار