کد خبر: 1033637
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: آلودگی هوا باعث افزایش ریسک بیماری‌های تنفسی می‌شود و کرونا نیز یک بیماری تنفسی است.
شهاب مستوفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطالعات معتبر نشان می‌دهد به ازای هر یک میکروگرم بر متر مکعب افزایش آلودگی هوا طی سال‌های متمادی ۱۱ درصد افزایش مرگ و میر ناشی از COVID-19 می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: آلودگی هوا باعث افزایش ریسک بیماری‌های تنفسی می‌شود و کرونا نیز یک بیماری تنفسی است، به همین دلیل افرادی که در مناطق دارای هوای آلوده زندگی می‌کنند نسبت به کووید - ۱۹ آسیب‌پذیرتر هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: بعد از استنشاق هوای آلوده توسط ریه‌ها، خطر بیماری‌های مزمن تنفسی، سرطان ریه، بیماری‌های مزمن انسدادی، آسم، ذات‌الریه و … افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: ذرات معلق موجود در هوا باعث افزایش فشار خون می‌شود که بر سیستم قلبی، عروقی و دیگر سیستم‌های بدن اثر می‌گذارد به همین دلیل بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری کووید - ۱۹ در افرادی که در معرض آلودگی هوا هستند ممکن است کشنده‌تر باشند.

مستوفی گفت: توصیه می‌شود هنگام آلودگی هوا و ضرورت خروج از منزل حتماً از ماسک‌های مناسب (N95 بدون دریچه) استفاده شود.

وی اظهار کرد: کارکنانی که به واسطه شغل در معرض آلودگی هوا قرار دارند مانند کارکنان خدمات شهری، پلیس راهنمایی و رانندگی و … حتماً از تجهیزات حفاظت فردی به ویژه ماسک مناسب استفاده کنند، در این ارستا کارفرمایان موظف به در اختیار قرار دادن این تجهیزات به کارکنان خود هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان متذکر شد: شهروندان در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار