کد خبر: 1033239
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
مأموران پلیس پایتخت در جریان چهلمین مرحله از اجرای طرح رعد ۴۸ ساعته ۶۷۰ سارق حرفه‌ای را بازداشت کردند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار جوان، روز گذشته سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت، در توضیح چهلمین مرحله از طرح رعد که در پلیس پیشگیری تهران بزرگ برگزار شد، گفت: «این مرحله از طرح که از سوی همکارانمان در پلیس پیشگیری تهران انجام شد، مأموران در طی ۴۸‌ساعت گذشته با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند با اخذ ۳۱۲‌حکم قضایی، ۶۷۰‌نفر سارق خرد، سارق منزل، زورگیر و موبایل‌قاپ را شناسایی و دستگیر کنند.

در این مرحله ۳۴‌باند متلاشی و ۳ هزارو ۱۲۷ فقره از اموال سرقتی از جمله ۱۳۷‌خودرو و موتور به ارزش ۱۴‌میلیارد تومان نیز کشف و ضبط شد. همچنین ۸۰۲‌پرونده در این زمینه تشکیل و رسیدگی شد.

فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه گفت: «در این طرح، هفت قبضه اسلحه شکاری و جنگی و ۹۸ اصله مهمات و همچنین ۱۰۱‌سلاح سرد شامل قمه، چاقو که بیشتر برای خفتگیری و زورگیری استفاده می‌شد کشف و ضبط شد. همچنین ۱۰۰ کیلوگرم انواع و اقسام مواد مخدر نیز کشف وضبط شده است.»

گفتگو با متهمان

سرقت گوشی تلفن همراه با ۸ ضربه چاقو

رد خون مالباخته هنوز روی کتانی پسر ۱۸‌ساله که به اتهام سرقت تلفن همراه در خیابان سعدی دستگیر شده‌بود مشخص بود. او روز گذشته حین درگیری، مالباخته را با ۸ ضربه چاقو راهی بیمارستان کرده بود. او در همان محل از سوی مأموران شناسایی و بازداشت شده بود.

سابقه داری؟

خیر، بار اولی بود که مرتکب سرقت تلفن همراه می‌شدم. سه عدد گوشی سرقت کرده بودم.

برای سرقت کجا‌ها می‌رفتی؟

پاساژ علاءالدین و خیابان سعدی.

چطور در این محله‌های شلوغ سرقت می‌کردی؟

با موتور بودم. گوشی را قاپ می‌زدم و بلافاصله فرار می‌کردم.

چطور دستگیر شدی؟

در سرقت آخر مرد جوان خیلی مقاومت می‌کرد و به من حمله کرد. من هم با چاقویی که داشتم هشت‌ضربه زدم. هنوز قطرات خونش روی کتانی‌هایم مشخص است.

نترسیدی مالباخته به قتل برسد؟

نه، اما اگر به قتل می‌رسید بیچاره می‌شدم.

چه شد که فکر سرقت افتادی؟

خواهرم قسط داشت. شوهرش معتاد بود مجبور بودم او را کمک کنم.

خواهرت راضی بود تو با این پول‌ها او را کمک کنی؟

[سکوت متهم]
 
سرقت از خانم مهندس با لباس مأمور پلیس

بین مأموران پلیس، مردی با لباس فرم ایستاده بود. انگار پلیس بود، اما برگه‌ای که در دستانش بود نشان می‌داد او مأمور قلابی است. آن مرد با جعل عنوان وارد خانه یک مهندس عمران شده بود و با تهدید چاقو چند میلیون پول نقد سرقت کرده بود.

چند سال داری؟

۲۹ سال

سابقه داری؟

خیر

چه شد سراغ لباس پلیس رفتی؟

عاشق لباس پلیس بودم. تصمیم گرفتم آنرا همراه با یک اسلحه پلاستیکی خریداری کنم.

از روز حادثه بگو.

آن روز به عنوان مأمور آب مقابل در خانه مالباخته رفتم. او از من کارت شناسایی نخواست و در را باز کرد. به طبقه واحد او رفتم و در زدم. آن زن دوباره سؤالی نکرد و در را باز کرد. آنجا بود که با تهدید سلاح ۳۰‌میلیون تومان پول نقد و تلفن همراهش را سرقت کردم.

گفتگو با شاکی

شاکی زن جوانی بود که او هم در حیاط پلیس پیشگیری حاضر بود. ترس روز حادثه همچنان در چهره او نمایان بود. نزدیک رفتم و او درباره روز حادثه گفت: «آن روز مأمور قلابی زنگ خانه‌ام را زد. وقت گوشی آیفون را برداشتم طوری نزدیک به آیفون شده بود که فقط چهره او مشخص بود به همین خاطر نتوانستم لباس او را ببینم. گفت مأمور آب است. در را باز کردم. بعد از دقایقی متوجه شدم کسی زنگ آپارتمان را می‌زند. بدون اینکه از چشمی در نگاه کنم یا سؤالی بپرسم در را باز کردم. او وقتی وارد خانه شد اسلحه را روی پیشانی‌ام گذاشت و چند سیلی به صورتم و یک لگد به پهلویم زد. سپس از من خواست هرچه پول و طلا دارم به او بدهم. گفتم پولی ندارم که ناگهان یک چاقو درآورد و روی گلویم گذاشت سپس تهدید کرد مرا می‌کشد. خیلی ترسیده بودم و هنوز چهره وحشتناک آن مرد را به خاطر دارم. یادم افتاد یکی از کارگرانم ۳۰‌میلیون تومانی را که قراربود به حسابم واریز کند پرداخت نکرده‌است. به متهم گفتم پول داخل قفسه‌ای از کمد است. او سراغ پول نرفت و مرا مجبور کردم پول را در اختیارش بگذارم. مأمور قلابی وقتی چشمش به گوشی تلفن همراهم افتاد آنرا نیز سرقت کرد. سپس موهایم را از اتاق خواب تا جلوی در ورودی کشید و بعد از آن مرا رها و فرار کرد.

شاکی ادامه داد: «بعد از رفتن مأمور قلابی بلافاصله با ۱۱۰ تماس گرفتم تا اینکه مأموران ۱۲۸‌کلانتری تهران نو ظرف ۴۸ ساعت او را دستگیر کردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار