کد خبر: 1032911
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از ادامه بررسی طرح تلفیقی دولت و مجلس در مورد تعارض منافع خبر داد و گفت: به زودی سامانه‌های متحد الشکلی ایجاد می‌شود که اطلاعات لازم تعارض منافع از مدیران مرتبط در بخش‌های دولتی و غیردولتی در یک بانک اطلاعات جامع ثبت شود.
علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا از ادامه بررسی طرح تعارض منافع در جلسه امروز(یکشنبه) خبر داد و گفت: ۴ ماده دیگر از طرح مدیریت تعارض منافع که با لایحه دولت تلفیق شده است، مورد بررسی قرار گرفت. طبق این ماده‌ها، باید سامانه‌های متحد الشکلی ایجاد شود که اطلاعات لازم را از مدیران گرفته و شرایط شکلی و محتوایی مرتبط با تعارض منافع که در بخش‌های دولتی و غیردولتی وجود دارد در یک بانک اطلاعات جامع ثبت شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از ارجاع ماده ایجاد سامانه‌های متحد الشکل به کمیته‌ای با مدیریت سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: این کمیته برای برای بررسی بیشتر تشکیل شده و مقرر شد ظرف دو هفته آینده با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه به طور دقیق کارشناسی شود و گزارش آن در جلسه کمیسیون ارائه شود.

بابایی کارنامی همچنین سازمان بازرسی کل کشور را به عنوان متولی نظارت بر روند اجرای این سامانه معرفی کرد.

وی با اشاره به دستور دیگر کمیسیون در مورد وضعیت تعاونی‌های زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی گفت: متاسفانه برنامه‌های دولت زحمات ۴۰ ساله فعالیت تعاونی‌ها را زیرسوال می‌برد. هر چند که لزوم استفاده از ابزارهای نوین در این حوزه مهم است اما به این معنی نیست که زحمات گذشتگان را به بهانه استفاده از روش‌های سنتی، نادیده بگیریم چرا که از طریق آموزش می‌توان این مهم را محقق کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس در پایان گفت: ما معتقدیم در حوزه فعالیت تعاونی‌ها باید از ظرفیت مردمی استفاده کرد. هر فردی و هر میزان سرمایه که بتواند در اقتصاد بخش تعاون مشارکت داشته باشد، باید مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین سیاست‌های جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حوزه را قبول نداریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار