کد خبر: 1028657
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از افزایش یک سوم آمار تصادفات در زمان بارندگی خبر داد و گفت: روزانه به طور میانگین در تهران ۱۵۰۰ مورد تصادف رخ می‌دهد که در هنگام بارندگی به بیش از ۲۰۰۰ مورد می‌رسد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص نحوه رانندگی در شرایط بارندگی اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی بارندگی و پیش بینی بارش برف در روز‌های آینده، نیاز به رانندگی ویژه در این شرایط است؛ چراکه در زمان بارندگی حدود یک سوم آمار تصادفات افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: روزانه میانگین در شهر تهران ۱۵۰۰ مورد تصادف داریم که در زمان بارندگی این تعداد افزایش پیدا کرده و به بیش از ۲۰۰۰ مورد می‌رسد.

رازقی تصریح کرد: ابتدای صبح‌ها و در زمان بارندگی‌ها معمولا شاهد واژگونی‌های بیشتری هستیم که نشان از عجله رانندگان در رسیدن به مقصد دارد که یکی از علت‌های آن عدم رعایت سرعت مطمئنه است.

وی گفت: برای آنکه حادثه‌ای در شرایط بارندگی و لغزندگی معابر پیش نیاید رانندگان باید سرعت مطمئنه را لحاظ کنند؛ سرعت مطمئنه به سرعتی گفته می‌شود که راننده با توجه به شرایط خاص محیطی و جوی لحاظ کرده و بتوانددر زمان بروز خطر وسیله نقلیه خود را کنترل کند تا حادثه‌ای برای خود و سایر خودرو‌ها و رانندگان پیش نیاید.

وی به رانندگان توصیه کرد: حتماً سرعت مطمئنه را رعایت کرده و در حین رانندگی توجه کافی به جلو داشته و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند؛ همچنین به علت محدود شدن دید، فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کنند؛ با رعایت این نکات، شاهد تصادفات کمتر خواهیم بود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار