کد خبر: 1026696
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
اعضای یک باند کلاهبرداری که با همدستی شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی خانه‌های خالی از سکنه را به فروش می‌رساندند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه‌سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ۱۵‌شهریورماه مردی میانسال با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. لحظاتی بعد که تیمی از مأموران کلانتری‌۱۲۴ قلهک در محل حاضر شدند، شاکی دو سارق را تسلیم آن‌ها کرد. او گفت: من صاحب‌خانه ویلایی هستم و مدتی است که به سفر رفته بودم. لحظاتی قبل وقتی وارد خانه شدم دیدم که دو مرد ناشناس که لباس و تجهیزات پلیسی دارند در حال جست‌وجو و سرقت لوازم خانه‌ام هستند. احتمال دادم که مأمور قلابی باشند که با آن‌ها درگیر شدم. آن‌ها به من دستبند زدند، اما فرصت کردم و با پلیس‌۱۱۰ تماس گرفتم.

بعد از آن بود که مأموران دو متهم را که رضا و حسن نام داشتند، بازداشت کردند. حسن و رضا در جریان تحقیقات گفتند که از اعضای یک شرکت حفاظتی و مراقبتی هستند و به درخواست مردی به نام سیامک به آنجا آمده‌اند.

با اطلاعاتی که دو متهم در اختیار پلیس گذاشتند، سیامک تحت تعقیب قرار گرفت. بررسی سوابق سیامک نشان داد که او از مجرمان سابقه‌دار است که قبلاً به اتهام جرائم مختلف بازداشت شده و به زندان افتاده‌بود. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که کارآگاهان موفق شدند سیامک را هم بازداشت کنند. او در اولین بازجویی‌ها گفت که از ماجرای سرقت از خانه شاکی خبر ندارد و حسن و رضا را هم نمی‌شناسد. متهم، اما در مواجهه حضوری با متهمان ناچار شد به جرمش اعتراف کند.

سیامک گفت: مدتی قبل بود که با همدستی دو نفر از دوستانم که امیر و سعید نام دارند، خانه‌های خالی را شناسایی و با جعل سند به فروش می‌رساندیم. مدتی قبل بود که متوجه شدیم کسی به خانه ویلایی شاکی رفت و آمد نمی‌کند، برای همین تصمیم به فروش خانه او گرفتیم و در حال فروش خانه بودیم که ناگهان او سر رسید و نقشه‌مان نقش بر آب شد.

با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت امیر و سعید هم شناسایی و در مخفیگاه‌های‌شان در خیابان مطهری و مرزداران بازداشت شدند. امیر به عنوان سرکرده باند اعتراف کرد که با همدستی اعضای باند خود و با هماهنگی شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی که دارای تجهیزات پلیسی هستند، خانه‌هایی را که از قبل شناسایی شده‌بود را تصرف و به فروش می‌رساندند. سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه‌سوم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: با شناسایی چند نفر از شاکیان و کامل شدن تحقیقات در این باره اعضای باند به دستور بازپرس شعبه‌۵ دادسرای ناحیه‌۳ تهران راهی زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار