کد خبر: 1024799
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
شهردار کرج در مراسم افتتاحیه پروژه گذر سبز حاشیه رودخانه کرج که با حضور رئیس و اعضای شورای شهر همراه بود، اظهار کرد: گذر سبز حاشیه رودخانه کرج از جمله پروژه های خوب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج است.

علی کمالی زاده از جمله ویژگی های خوب پروژه گذر سبز حاشیه رودخانه کرج را ایجاد ساحل سازی مناسب دانست و گفت: ایجاد پیاده راه تصرفات حاشیه رودخانه را از میان می برد.

وی از جمله ویژگی های خوب این پروژه را ایجاد ساحل سازی مناسب در کنار رودخانه کرج دانست و گفت: ایجاد پیاده راه تصرفات حاشیه رودخانه را از میان می برد.

شهردار کرج ایجاد پیوستگی در فضای شهری را از دیگر نتایج اجرای این پروژه اعلام کرد و گفت: اتصال بخش شمالی به جنوبی توسط این پیاده راه انجام گرفته است.

کمالی زاده ضمن تقدیر از سازمان سیما، منظر و فضای سبز و همچنین معاونت مالی و اقتصادی، گفت: همه پروژه های سویل سخت و خاص است و این پروژه جنبه معماری مهمتری نیز دارد.

وی همچنین گفت: مدیریت شهری تلاش می کند با اجرای این قبیل پروژه ها پیاده محوری در شهر محقق شود.

وضعیت فضای سبز شهری کرج رضایت‌بخش است

رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در حاشیه افتتاح پروژه گذرسبز رودخانه کرج، در جمع خبرنگاران، گفت: فضای سبز شهری کرج در دوره پنجم شورای اسلامی شهر وضعیت خوب و رضایت بخشی دارد.

اکبر سلیم نژاد افزود: فراموش نکنیم که با احداث پارکها و بوستانها و گذرهای سبز چیزی به سرسبزی شهر اضافه نمی کنیم، بلکه بخشی از هویت باغشهری تخریب و فراموش شده را به کرج باز می گردانیم، این خطه در گذشته یکی از خوش منظره ترین و خوش آب و هواترین نقاط ایران بوده است که در اثر سیاست های غلط شهرسازی و ساخت و ساز بی رویه به وضع کنونی دچار شده است.

وی با تاکید بر اینکه فضای سبز شهری کرج در دوره پنجم شورای اسلامی شهر وضعیت خوب و رضایت بخشی دارد، گفت: هفته گذشته نیز گذر سبز دهکده توریستی باغستان افتتاح شد. و همانطور که استحضار دارید حداقل یک سوم از افتتاحیه های شهرداری در قالب هر هفته یک پروژه به بهره برداری از گذرهای سبز و پارکها و بوستانها اختصاص داشته و مطالبه مردم نیز توسعه سرانه فضای سبز است.

سلیم نژاد گفت: نمایندگان مردم بارها به شهردار کرج ماموریت داده اند تا در بحث تملک باغات و لکه های سبز سطح شهر تحرک و جدیت بیشتری داشته باشد یا حداقل این سیاست را در مناطقی که سرانه فضای سبز کمتری دارند.

وی اضافه کرد: اجرای گذر سبز در حریم رودخانه ها و در مناطقی که احتمال تصرف اراضی و ویلاسازی در آنها وجود دارد، اقدامی پسندیده است.  رودخانه کرج یکی از نقاط مورد تاکید شورای اسلامی شهر برای توسعه گردشگری است که با عملیاتی شدن دریاچه مصنوعی می توان به تحقق این هدف نزدیک تر شد.

رئیس شورای شهر کرج در پایان از همه عوامل و دست اندرکاران این پروژه به ویژه کارگران بلندهمت و سختکوش قدردانی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار