کد خبر: 1024577
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
درماندگی مدیریتی فینالیست لیگ قهرمانان آسیا
عمر مدیریت رسول‌پناه هم مانند عرب و انصاریفرد در پرسپولیس به یک‌سال نکشید و دندانپزشکی که گفته می‌شد به واسطه پزشک سلطانی‌فر بودن به هیئت مدیره پرسپولیس راه یافته بود، هفت ماه پس از انتصاب، این باشگاه را با انبوهی از مشکلاتی که از خود به‌جا گذاشت ترک کرد تا قهرمان چهار دوره لیگ و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا که طی ۱۰ سال گذشته ۱۲ مدیر را به خود دیده بار دیگر بلاتکلیف مدیریت باشد!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رسول‌پناه مدیر نبود، نه آنکه قبلی‌ها که مدارکی نیز در این زمینه داشتند مدیر بوده باشند نه، اما او آنقدر ناکارآمد بود که نمی‌دانست نباید رازها، دلخوری‌ها و کدورت‌های درون باشگاه را در جمع خبرنگاران و هواداران به زبان بیاورد و همین اشتباه فاحش نسخه او را پیچید. اگرچه حرف‌هایش در خصوص یحیی سرتا پا ایراد بود و حق نداشت بگوید هر کسی جای یحیی بود، تیم قهرمان می‌شد. همین‌طور او حق نداشت بازیکنان را به سخره بگیرد که بوی ۲ میلیون دلار به دماغ‌شان خورده، چراکه این پول بدون شک حق زحمتی است که آن‌ها برای حضور در فینال لیگ قهرمانان کشیده‌اند. زحمتی که رسول‌پناه با حاشیه‌سازی‌های جنجالی خود کوچک‌ترین سهمی در آن نداشت، اما حرف‌های سخیف او یک‌بار دیگر ثابت کرد که وزارت ورزش تا چه اندازه در انتخاب مدیرعامل پرسپولیس سهل‌انگاری کرده است.

البته که همین ندانم‌کاری و بی‌کفایتی رسول‌پناه که به دنبال تخریب کادر فنی و بازیکنان در بین اصحاب رسانه و هواداران بود، پایانش را نوشت و خود در چاهی افتاد که برای کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس کنده بود، اما مسئله مهم این است که وزارت با چه ادله‌ای مدیریت باشگاه پرسپولیس را به دست او که هیچ سابقه مدیریتی و ورزشی نداشت، سپرد؟!

پرواضح بود فایل‌های صوتی و تصویری که طی روز‌های گذشته از مدیرعامل سرخپوشان در فضای مجازی منتشر شده و دست به دست می‌چرخد پایان خوشی را برای او به دنبال ندارد. رسول‌پناه باید استعفا می‌داد قبل از اینکه وزارت مستقیماً او را کنار بگذارد. اینگونه رفتن بعد از افتضاحاتی که به بار آورده بود و بی‌کفایتی‌هایی که منجر به جدایی شجاع و پیوستن نادری به استقلال شده بود، آبرومندانه‌ترین نوع جدایی بود. کریم باقری در پی اتفاقات پرحاشیه روز‌های اخیر در پستی اینستاگرامی از رسول‌پناه می‌خواهد استعفا دهد: «آقای رسول‌پناه لطفاً استعفا بدهید، شاید شما مدیر خوبی باشید، اما نه برای فوتبال و نه برای پرسپولیس. تا دیر نشده است و تا اوضاع از این بدتر نشده، بروید.» جالب است که وزارت ورزش کوچک‌ترین عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و تنها علی‌نژاد، معاون وزیر به این نکته که هیئت مدیره در خصوص استعفای رسول‌پناه تصمیم می‌گیرد، بسنده می‌کند. اظهارنظری که نشان می‌دهد معاون وزیر هیچ اطلاعی در خصوص هیئت مدیره پرسپولیس که حالا با استعفای رسول‌پناه تعدادش به سه نفر تقلیل یافته، ندارد. (علی رغبتی، سیدمحمد فیاض و غلامعلی محمدعلیپور)

حالا یک‌بار دیگر نگاه‌ها به وزارت ورزش به عنوان مالک پرسپولیس است که چه کسی را قرار است به عنوان مدیرعامل بعدی یا سرپرست موقت معرفی کند. در این راستا فداحسین مالکی،  رئیس پیشین هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و نماینده فعلی مجلس از گفتگو با وزیر در این رابطه خبر می‌دهد و می‌گوید وزیر برخی مشکلات موجود را پذیرفته و مقرر شده با تشکیل کمیته‌ای از صاحب‌نظران ظرف چند روز آینده به تعیین مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره از افراد کاربلد و مقبول اقدامات لازم را به عمل آورد. اما خیلی عجیب نیست که درست مثل چهار مدیرعامل قبلی، وزارت ورزش علی‌الحساب این‌بار هم یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره باشگاه را به عنوان سرپرست معرفی کند که در این صورت شانس علی رغبتی بیشتر از دو عضو دیگر است. عضوی که البته از سه‌شنبه و بعد از جلسه مدیران باشگاه با بانک گردشگری دیگر حاضر به شرکت در جلسات باشگاه نشده و گفته می‌شد قصد کناره‌گیری از هیئت مدیره پرسپولیس را دارد، اما حالا بعید نیست پیشنهاد احتمالی سرپرستی باشگاه را بپذیرد.

انتخاب مدیرعامل پرسپولیس، آن هم در شرایطی که این تیم با وجود موفقیت‌های بسیار به واسطه بی‌کفایتی‌ها غرق در حاشیه است، کار چندان ساده‌ای نیست. هرچند که این پیچیدگی هرگز ارتباطی با اصلح بودن انتخاب‌های وزارت نداشته و مدیران انتصابی در پرسپولیس طی سال‌های اخیر ناکارآمدی و بی‌کفایتی‌های‌شان به سود‌های اندکی که برای باشگاه داشته‌اند، می‌چربیده است. با وجود این از بین اسامی که این روز‌ها در فضای مجازی مطرح می‌شود خیلی‌ها با یک نقل‌قول ساده کنار گذاشته می‌شوند. آی‌اسپورت در این راستا از زبان یکی از نزدیکان وزارت ورزش که در سال‌های گذشته، نقش تأثیرگذاری بر انتخاب مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس داشته، می‌نویسد: «با اینکه کلی اسم در فضای مجازی مطرح شده، اما فقط این را می‌دانم که هر کسی طی ماه‌ها و سال‌های گذشته از عملکرد و مدل مدیریتی مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و همکارانش انتقاد کرده باشد، قطعاً گزینه مدیریت پرسپولیس نخواهد بود!» یکی از این نام‌ها محمد دادکان است که اگرچه در مقطع کنونی می‌تواند گزینه خوبی برای جمع کردن حاشیه‌ها باشد، اما منتقد بودنش شانس حضور او روی صندلی مدیریت پرسپولیس را کاهش می‌دهد. البته از گرشاسبی و طاهری هم صحبت‌هایی به میان آمده که هر دوی آن‌ها بازنشسته هستند و طاهری نیز بعد از فجایعی که در خصوص پرونده طارمی به بار آورد، بدون شک انتخاب مناسبی نخواهد بود و احتمالات نشان می‌دهد که وزارت بار دیگر سراغ گزینه‌هایی مشابه عرب و رسول‌پناه خواهد رفت که نتیجه‌ای جز حاشیه و تباهی برای این تیم چیز دیگری به دنبال نداشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار