کد خبر: 1023210
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در صورت اثبات تخلف نانوایی‌ها، بدون اغماض به تعزیرات ارجاع و به سرعت نسبت به قطع سهمیه آرد و پلمب آنها اقدام می‌شود.
علی رسولیان در نشست کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی باید دسترسی به سامانه "خرید آرد کشور" را در اختیار اتحادیه نانوایان، سازمان صنعت، تعزیرات حکومتی، اداره کل بازرسی و بسیج سپاه امام رضا(ع) قرار دهد تا بتوانند مسیر تخصیص آرد و گندم  یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای را رصد کنند.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته کاری برای تصمیم گیری فوری درباره توزیع آرد گفت: در این کمیته، تعزیرات حکومتی، اتحادیه نانوایان، سازمان صنعت معدن و تجارت، اداره کل غله و خدمات بازرگانی عضویت خواهند داشت و مدیریت کمیته با اداره کل غله و محوریت اجرا با اتحادیه خواهد بود تا هر زمان نیاز باشد، بلافاصله درباره نحوه توزیع آرد تصمیم گیری ‌کند.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: زمانی که سامانه خرید آرد در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد، می تواند سهمیه آرد یارانه‌ای یا نیمه یارانه‌ای هر نانوایی متخلفی را حداقل به مدت یک ماه قطع و  آن واحد را از طریق تعزیرات حکومتی پلمب کند.

رسولیان افزود: سهمیه قطع شده نانوایی‌های متخلف به نانوایی‌های مناطق پر جمعیت که مورد وثوق اتحادیه نانوایان باشند، تعلق می‌گیرد. 

معاون استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: ذخایر آرد و گندم استان حداقل برای یکسال آینده تامین شده است و نیاز واقعی آرد استان به هر میزان که باشد تامین خواهد شد.

*تاکید بر نظم‌دهی به ساعات کاری نانوایی‌ها

معاون دادستان مشهد و سرپرست دادسرای انقلاب مشهد نیز در این نشست گفت: اگر قرار است نظارت بر تخصیص سهمیه آرد به نانوایی‌ها نظام مند و تشدید شود، اتحادیه نانوایان باید روزانه ساعت کاری مشخصی را برابر با سهمیه آردی که به هر نانوایی تعلق می‌گیرد تعریف کند و ساعت شروع و پایان پخت نان در هر نانوایی مشخص شود.

محمد سلطانی افزود: اتحادیه نانوایان می‌تواند نانوایی‌های مورد اعتماد و دارای وجدان کاری را شناسایی و برای تایید به دستگاه‌های نظارتی معرفی کند، سپس برای آنها ساعت کاری مشخصی را تعریف کند تا به هر میزانی که آرد نیاز داشته باشد به آن اختصاص یابد.

مرتضی مدنی مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر تشدید نظارتها بر زنجیره تولید تا توزیع آرد گفت: برخی از افراد دارای پروانه کسب صاحب چندین  نانوایی یارانه‌ای و نیمه‌ یارانه‌ای هستند و به سبب تفاوت قیمت بین سهمیه آرد این دو نانوایی، سهمیه آرد یارانه‌ای به سمت سهمیه آرد نیمه یارانه‌ای هدایت می‌شود.

محمد جواد ساعدی، سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در بازه زمانی ۱۹ شهریور تا ۱۹ مهر امسال، قیمت کیسه آرد (۴۰ کیلویی) از نوع ۱۵ درصد سبوس گیری از ۸۵۰ هزار ریال به یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال رسیده و ۲۹ درصد افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کارخانجات آرد سازی استانهای خراسان نیز در این نشست از مسوولان خواست حمل گندم به کارخانه آردسازی را به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان واگذار کنند تا هزینه‌ها کاهش یابد. 

محمد سپانلو با اشاره به افزایش قیمت هر کیسه آرد گفت: کارخانه های آرد ماهانه ۴۶ میلیارد ریال بابت مابه التفاوت قیمت مصوب هر کیسه با قیمت آن در بازار آزاد پرداخت می‌کنند و در صورتی که قیمت کیسه اصلاح و به ۲۴ هزار ریال برای هر کیسه برسد، این مشکل برطرف خواهد شد.

نماینده شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس که مسوولیت حمل گندم به کارخانه‌های آرد را برعهده دارد نیز در این نشست خواستار بازنگری در نرخ مصوب حمل گندم با توجه به افزایش هزینه‌های این شرکت شد. 

رییس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: کرایه حمل به شدت افزایش یافته و تعاونی‌های روستایی وادار به حمل آرد ویژه بخش نانوایی و خانگی در روستا شده‌اند که پیروی از قیمت مصوب برای کرایه حمل، جوابگوی هزینه آنها نیست.

ایرج ناصری مقدم تغییر هزینه مصوب حمل آرد را به منظور کاهش فشار بر تعاونی‌های روستایی خواستار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار