کد خبر: 1022524
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه همه روستاهای این استان از اینترنت نسل سوم و چهارم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهروز رزمی در آیین افتتاح سایت تلفن همراه روستای دوست‌بیگلو از توابع بخش مرکزی شهرستان مشگین‌شهر اظهارداشت: هم‌اکنون حدود ۸۳ درصد از یک هزار و ۱۹روستای بالای ۲۰ خانوار این استان از نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند می‌باشند.

وی افزود: امسال استان اردبیل با تعهد ایجاد ۱۴۰ سایت دیگر جزو استان‌های برتر کشور است که از این تعداد ۲۴ سایت در شهرستان مشگین‌شهر راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اضافه کرد: برای ایجاد سایت دوست‌بیگلوی مشگین‌شهر بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و تا شعاع ۲۰ کیلومتری منطقه را پوشش خواهد داد.

رزمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ مدرسه شهری و روستایی به صورت رایگان به شبکه ملی  اطلاعات متصل شده‌اند.

وی بیان کرد: این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اجرا شد و تمامی مدارس شهری و مدارس واقع شده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار با پهنای باند مناسب به شبکه  اینترنت متصل  شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در این طرح تمامی خدمات ارائه شده از جمله اجرای زیرساخت‌ها و حتی تحویل مودم به مدارس نیز بصورت رایگان می‌باشد.

رزمی تصریح کرد: در قالب این طرح نیز بیش از ۲۰۰ مدرسه شهری و روستایی شهرستان مشگین‌شهر به شبکه اینترنت متصل  شدند.

وی افزود: با تداوم  شیوع بیماری کرونا و استفاده از فضای مجازی برای تحصیل دانش‌آموزان  اهمیت این زیرساخت بیش از پیش در استان احساس شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر