کد خبر: 1020134
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
نگاهی به عملکرد نمایندگان کشورمان تا پیش از شروع دور دوم مرحله برگشت
در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی امشب استقلال در اولین بازی پس از پیگیری دوباره رقابت‌ها به صورت متمرکز در دوحه به مصاف الشرطه عراق می‌رود که تنها برد، این تیم را امیدوار به صعود به مرحله حذفی نگه می‌دارد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: لیگ قهرمانان آسیا هرچه می‌گذرد به روز‌های داغ‌تر و پرهیجانش نزدیک‌تر می‌شود، مسابقاتی که شیوع کرونا سبب شده دوحه میزبان آن به صورت متمرکز باشد. دور برگشت این مسابقات در شرایطی از پنج‌شنبه شب آغاز شد که چهار نماینده ایران شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند و پس از اینکه در دور اول دور برگشت، پنج‌شنبه و جمعه شهرخودور، پرسپولیس و سپاهان به مصاف حریفان‌شان رفتند و استقلال به دلیل انصراف الوحده استراحت داشت، امشب در آغاز دور دوم برگشت، استقلال و شهرخودرو به میدان می‌روند.

استقلال تنها برد برای صعود می‌خواهد

امشب قرار است پس از یک هفته که از آغاز لیگ قهرمانان به صورت متمرکز در دوحه می‌گذرد، از استقلال رونمایی شود. البته آبی‌ها دوشنبه و پنج‌شنبه گذشته باید در هفته‌های سوم و چهارم لیگ قهرمانان به مصاف الوحده می‌رفتند، اما انصراف نماینده امارات سبب شد تا استقلالی‌ها برای اولین بازی در قطر یک هفته صبر کنند. حالا امشب آبی‌ها در اولین بازی‌شان در دور برگشت لیگ قهرمانان مقابل الشرطه عراق قرار می‌گیرند.

استقلال در حالی به مصاف حریف عراقی‌اش می‌رود که از دو بازی دور رفت تنها یک امتیاز کسب کرده است. آن‌ها بهمن سال گذشته در آغاز مرحله گروهی ابتدا به الاهلی عربستان ۲ بر یک باختند و در دومین بازی قبل از تعطیلی مسابقات به دلیل کرونا، برابر الشرطه عراق در اربیل به تساوی یک – یک رسیدند. در این شرایط استقلال در آغاز دور برگشت به مصاف الشرطه می‌رود. هرچند کنار کشیدن الوحده سبب شده با صعود دو تیم از سه تیم، شاگردان نامجومطلق شانس صعودشان بالاتر برود، اما با توجه به نتایج رقم خورده در این گروه، آبی‌ها چندان هم کار راحتی پیش‌رو ندارند.

الشرطه حریف امشب استقلال پنج‌شنبه شب توانست با برد ۳ بر ۲ برابر الاهلی عربستان در آغاز دور برگشت، شکست بازی رفت را جبران کند تا با چهار امتیاز از سه بازی در رده دوم قرار بگیرد. الاهلی هم با شش امتیاز از سه بازی تیم اول جدول است و استقلال با یک بازی کمتر از دو بازی یک امتیازی است و در رده سوم گروه قرار گرفته است. با توجه به شرایط جدول، آبی‌ها تنها با پیروزی مقابل الشرطه می‌توانند شانس صعودشان را زنده نگه دارند.

تلاش برای اعاده حیثیت مقابل صدرنشین

شهرخودرو دیگر نماینده ایران است که امشب در دور دوم مرحله برگشت از بازی‌های گروه B به مصاف الهلال عربستان می‌رود. البته بازی امشب برای مشهدی‌ها تشریفاتی است و شاگردان مهدی رحمتی با توجه به چهار باخت در چهار بازی گذشته‌شان در اولین تجربه آسیایی یک حذف زودهنگام را تجربه کرده‌اند و شانسی برای صعود ندارند. آن‌ها در حالی بدون امتیاز از چهار بازی در قعر جدول گروه قرار گرفته‌اند که حتی یک گل هم نتوانسته‌اند وارد دروازه حریفان‌شان کنند. البته با توجه به تغییرات مکرر در کادر فنی این تیم و همچنین جدایی چند بازیکن تأثیرگذار شهرخودور در پایان فصل، پیش‌بینی می‌شد که این تیم مشهدی با یک مربی جوان و تازه‌کار حرف زیای برای گفتن در آسیا نداشته باشد.

با این حال مشهدی‌ها در بازی دو بازی باقی مانده در آسیا، تنها برای اعاده حیثیت به میدان می‌روند. آن‌ها در اولین بازی پس از قطعی شدن حذف‌شان، امشب به مصاف الهلال می‌روند. شهرخودور در شرایطی امشب با آبی‌پوشان عربستانی روبه‌رو می‌شود که در بازی رفت مقابل این تیم ۲ بر صفر بازنده شده است.

سبقت قرمز‌ها از ۳ نماینده دیگر ایران

پرسپولیسی‌ها را باید تا اینجای کار موفق‌ترین نماینده ایران در آسیا دانست، تیمی که با وجود یک باخت و یک مساوی از دو بازی اول در دو مسابقه بعدی با دو برد توانست شانس صعودش را زنده کند. البته قرمز‌ها مانند سه نماینده دیگر کشورمان در لیگ قهرمانان شروع خوبی نداشتند و کارشان را در گروه C با باخت به الدحیل و تساوی مقابل الشارجه آغاز کردند. با این حال در شروع دوباره لیگ قهرمانان، قرمز‌ها با توپ پر مسابقات را شروع کرده‌اند و در دو بازی آخرشان با دو برد و کسب شش امتیاز، هفت امتیازی هستند و به صدر جدول گروه صعود کرده‌اند.

پرسپولیس جمعه شب در آغاز دور برگشت توانست پیروزی یک بر صفر مقابل التعاون عربستان را تکرار کند تا در پایان دور اول مرحله برگشت با دو برد، یک مساوی و یک باخت، بازگشت رؤیایی به لیگ قهرمانان داشته باشد. پس از پرسپولیس صدرنشین، التعاون و الدحیل با شش و الشارجه با چهار امتیاز قرار دارند. شرایط پیچیده گروه C سبب شده هر چهار تیم همچنان در فاصله دو بازی تا پایان مرحله گروهی برای صعود تلاش کنند، رقابت نزدیکی که حواس گل‌محمدی و شاگردانش باید به آن باشد و صدرنشینی خیال آن‌ها را از صعود راحت نکند.

مأموریت غیرممکن سپاهان

سپاهانی‌ها هرچند با برد ۴ بر صفر العین شروع خوبی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان داشتند، اما در ادامه هفته به هفته افت کردند و با کسب سه شکست متوالی در سه بازی اخیرشان، کار سختی برای صعود دارند و محرم نویدکیا در اولین تجربه مربیگری‌اش روز‌های سختی را پیش‌رو دارد. سپاهان جمعه شب در آغاز دور برگشت برابر النصر عربستان ۲ بر صفر باخت تا دومین شکست متوالی با یک نتیجه مشابه را برابر حریف عربستانی‌اش کسب کند. در پایان دور اول مرحله برگشت، سپاهان تنها با سه امتیاز در رده سوم قرار دارد و تیم‌های النصر و السد با ۱۰ و هشت امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. با توجه به شرایط جدول، سپاهان برای صعود به مرحله حذفی به دو برد از دو بازی باقی مانده احتیاج مبرمی دارد، هدفی که با توجه به شرایط بحرانی این تیم دور انتظار است و تنها یک معجزه می‌تواند آن‌ها را در آسیا نگه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار