کد خبر: 1017254
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰
نوازنده افغانستانی که از سه سال قبل به اتهام قتل همسر ایرانی‌اش در بازداشت به سر می‌برد با پرداخت دیه از قصاص فاصله می‌گیرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ۲۴ اسفند‌سال‌۸۶ بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از کشف جسد زن جوانی حوالی بهشت‌زهرا در جنوب‌تهران با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی راهی محل شد.

تیم جنایی در میان شمشاد‌ها با جسد زن ناشناسی روبه‌رو شدند که با دو ضربه چاقو به قتل رسیده بود. تحقیقات مأموران پلیس نشان داد مقتول فهیمه نام دارد و اهل شهرستان آمل است که چند روز قبل همراه شوهرافغانستانی‌اش به نام نادر از آمل به تهران آمده و به طرز مرموزی به قتل رسیده است.

از سوی دیگر مشخص نادر پس از حادثه از محل زندگی‌اش در آمل گریخته و به کشور افغانستان رفته است. بنابراین نادر به عنوان مظنون به قتل همسرش تحت تعقیب مأموران پلیس قرار گرفت تا اینکه روز یازدهم تیر سال‌۹۷ پس از گذشت ۱۱‌سال از حادثه به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی خبر رسید، مأموران پلیس شهرستان پاکدشت نادر را به اتهام خرید و فروش مواد‌مخدر دستگیر کرده‌اند.

بدین ترتیب متهم برای تحقیق به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها علاوه بر جرم قاچاق فروشی به قتل همسر ایرانی‌اش در ۱۱‌سال قبل اعتراف کرد.

وی در توضیح ماجرا گفت: من از دوران کودکی به موسیقی علاقه داشتم و در سن ۱۶‌سالگی استاد ساز قانون شدم به طوریکه در جشنواره‌های مختلف در ایران و چند کشور دیگر شرکت کردم و مقام هم آوردم. پس از آن در آموزشگاه تدریس هم می‌کردم و شاگردان زیادی هم داشتم و به صورت سنتی آواز می‌خواندم و در فرهنگسرا‌ها اجرا می‌کردم تا اینکه با فهیمه آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم. ابتدا فکر کردم او عاشق من است، اما بعد متوجه شدم او به بهانه ازدواج قصد دارد ارثیه‌اش را بدست آورد و بعد با مرد دیگری ازدواج کند که همین موضوع باعث شد به رفتار‌های او مشکوک شوم. روز حادثه او به تهران آمده بود که با مردی سرمایه‌گذاری کند که او را به بهانه اینکه در حوالی بهشت زهرا می‌خواهم خانه‌ای اجاره کنم به آنجا کشاندم و او را به قتل رساندم.

پس از قتل به افغانستان فرار کردم و به خانواده‌ام گفتم فهیمه از من طلاق گرفته و با دختر عمه‌ام ازدواج کردم و دوباره برای کار به ایران آمدم. عذاب وجدان داشتم و به همین دلیل به مواد مخدر پناه بردم و مجبور شدم برای هزینه زندگی‌ام مواد فروشی کنم که مأموران پلیس مرا دستگیر کردند و به قتل همسرم اعتراف کردم.

متهم پس از اعتراف روانه زندان شد، اما از آنجایی که هیچ یک از اولیای‌دم پیگیر پرونده قتل فهیمه نشدند، معاون اول قوه قضائیه برای وی درخواست دیه کرد.

متهم چند روز قبل برای آخرین دفاع به دادسرای امور جنایی منتقل شد و از سوی قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم مورد تحقیق قرار گرفت. وی در آخرین دفاع به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت حاضر است دیه او را پرداخت کند. بدین ترتیب متهم به زودی پس از صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار