کد خبر: 1017043
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مدیرکل حریم شهر تهران خبر داد:
مدیرکل حریم شهر تهران از آمادگی و اجرای طرح ویژه صیانت از حریم در ۱۱ منطقه دارای حریم در ایام منتهی به تعطیلات تا ۱۴ شهریور ماه خبر داد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مجتبی شکری مدیرکل حریم گفت: حریم شهر تهران به عنوان ریه‌های تنفسی شهر تهران و فضای تفرجگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و حفظ و صیانت از حریم همواره مورد تأکید و دغدغه مجموعه مدیریت شهری به خصوص شهردار تهران بوده است که انجام این مأموریت خطیر همواره بر عهده اداره کل حریم می‌باشد.
شکری تأکید کرد: متأسفانه بیم آن میرود برخی افراد سودجو و فرصت طلب در تعطیلات پیش رو با تعرض و دست اندازی به حقوق بیت المال از طریق تصرف اراضی واقع در حریم اقدام به ساخت و ساز و حمل مصالح ساختمانی به صورت غیرقانونی کنند، بر همین اساس اداره کل حریم و نواحی دارای حریم به صورت آماده باش کامل نسبت به پایش و رصد حریم اقدام خواهند نمود.
وی با اشاره به قرارگیری حریم تهران در ۱۱ منطقه و ۲۸ ناحیه شهرداری تهران، افزود: از امروز تا ۱۴ شهریور رصد حریم تهران به صورت ویژه و با افزایش دقت و سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت تا از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تصرفات احتمالی جلوگیری بعمل آید.
مدیرکل حریم گفت: در این طرح ۳۰ دستگاه خودری ویژه حریم و حدود ۲۸۰ نفر از پرسنل عهده دار صیانت از حریم شهر تهران خواهند بود؛ همچنین گزارش‌ها و مستندات حاصل از پایش حریم به صورت برخط مورد بررسی و رصد قرار خواهند گرفت و در صورت لزوم برخورد‌های قانونی صورت می‌پذیرد.
وی هم چنین افزود: این اداره کل با بهره گیری از دانش و ابزار روز دنیا (با هماهنگی مراجع امنیتی؛ با استفاده از هلی شات و کوادکوپتر) زمینه پایش و رصد هرچه بهتر حریم شهر تهران و ثبت هرگونه تغییرات را فراهم آورده است.
شکری با اشاره به تداخلات متعدد مدیریتی در حریم گفت: برای صیانت از حریم شهر تهران می‌بایست با ایجاد وحدت رویه و دوری از مدیریت جزیره‌ای شاهد نظم و انضباط بیشتری در این محدوده باشیم.
مدیرکل حریم شهرداری تهران تأکید کرد: هم اکنون تعامل و هماهنگی‌های خوبی با مراجع قضایی و انتظامی در برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز صورت گرفته، به طوری که با تلاش شبانه روزی کلیه عوامل شهرداری و همکاری سایر دستگاه ها، شاهد کاهش چشمگیر تخلفات در حریم بوده ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار