کد خبر: 1015410
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
منیژه حکمت کارگردان سینما:
کارگردان زن سینمای کشور معتقد است که پول‌های آلوده در سینمای ایران، نه تنها معادلات اقتصادی آن را آشفته که جریان اصیل سینمای ایران را خانه‌نشین و نابود کرده و به بدنه آن ضربه جدی زده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ماجرای ورود پول‌های کثیف به حوزه فیلمسازی، به‌خصوص در برخی آثار تولیدی شبکه نمایش خانگی مانند سریال شهرزاد خبرساز و به دنبال آن حواشی فراوانی در سال گذشته ایجاد شد که اوج آن امضای برخی از سینماگران پای نامه درخواست آزادی محمد امامی سرمایه‌گذار این سریال از زندان بود. درباره ورود پول‌های کثیف و سرمایه‌های مشکوک به سینما منیژه حکمت، کارگردان سینما با توئیت‌هایی در فضای مجازی خبرساز شد. حکمت در تازه‌ترین اظهارنظر در این‌باره با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در دادگاه محمد امامی همه چیز شفاف و روشن شود، به این مورد اشاره می‌کند که می‌توان از افرادی که نامه آزادی امامی را امضا کردند تک به تک در این باره سؤال کرد. حکمت به تسنیم می‌گوید: در ورود این سرمایه‌های کثیف به سینما چه اتفاقی افتاد؛ تمام مناسبات سینما را به‌هم ریختند و این مناسبات منجر به حذف بخش اصلی سینماگران ریشه‌دار این هنر شد. سینمای ما به عنوان پایگاه فرهنگی و هنری کشور که پیشینه تاریخی بلندمدتی دارد رسماً نابود شده است و در نتیجه کارگردانانی که عمری فعالیت مفید هنری داشتند در خانه‌هایشان بیکار نشسته‌اند و رنج می‌برند. وی در ادمه عنوان می‌کند: من کسی را محکوم نمی‌کنم، اما دوست دارم ریشه این بلا‌هایی که سر سینمای ما و خود ما آمده است روشن شود تا از ورود دوباره این سرمایه‌های آلوده جلوگیری شود. به نظر من باید روشن و شفاف شود که اولاً چه کسانی پول گرفتند و دوم برای چه چیزی پول دریافت کردند. آن‌هایی که معتقد بودند ورود این سرمایه‌ها به سینما «کمک‌کننده» بوده است، بیایند شفاف و صریح ادعای خود را ثابت کنند و توضیح دهند که ورود این سرمایه‌ها که منجر به بهم ریختن مناسبات سینما شد، چگونه کمک‌رسان سینما بوده است؟

این کارگردان سینما ادامه می‌دهد: نه سازمان سینمایی در این زمینه جدیتی دارد و نه خانه سینما. جالب‌تر اینکه خانه سینما می‌گوید اصلاً پول کثیفی در کار نیست. متأسفانه مرجعیت سینمای ما رسماً از بین رفته است و نتیجه‌اش می‌شود فیلم‌هایی که روی پرده می‌بینیم. من فقط سؤال می‌پرسم؛ نه وزارت ارشاد و نه خانه سینما گویا کاری به این موضوع ندارند و نمی‌دانند که چگونه این مناسبات به‌هم ریخته است. این فیلمساز می‌افزاید: به نظرم باید یک گروه بی‌طرف و کارشناس مسئول بشوند تا معلوم بشود که جریان ورود این پول‌ها به سینمای ما چیست؟ از چه زمانی با چه توجیهاتی وارد شده است و در کنار آن آسیب‌شناسی بشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار