کد خبر: 1015103
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
گزارش «جوان» از یکی از جوان‌پسندترین برنامه‌های رادیو
«رادیو» از جمله رسانه‌هایی است که شنوندگان آن در هر زمینه‌ای می‌توانند برنامه‌های خود را جست‌وجو کنند. تخصصی شدن شبکه‌ها نیز به این موضوع کمک بسیاری کرده است. مثل «رادیو جوان» که رادیویی ویژه جوانان است و بیشتر تلاش آن حول محور جذب مخاطب این گروه سنی می‌چرخد و سعی بر آن دارد تا با ساخت برنامه‌های متنوع و جوان‌پسند فاصله میان جوانان و رادیو را از میان بردارد. در این میان «جوان ایرانی سلام» از برنامه‌های شاخص این شبکه است و همین بس بود تا دلیلی باشد با برخی از عوامل آن گفت‌و گویی داشته باشیم.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: برنامه «جوان ایرانی سلام» را شاید بتوان پرشنونده‌ترین برنامه رادیوی صبحگاهی ایران دانست. این برنامه در ابتدای صبح و هنگامی که مردم عازم محل کار خود هستند از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود و بسیاری از ایرانی‌ها آن را درون خودرو گوش می‌کنند.

به دلیل زمان پخش برنامه، انرژی‌بخش و شاد بودن آن، حائز اهمیت فراوان است که با یک اجرای قوی و صدای پرنشاط محقق می‌شود؛ این کاری است که فاطمه صداقتی و پیمان طالبی اجرای آن را بر عهده دارند و انصافاً هم به خوبی از عهده این مهم بر آمده‌اند.

سیروس رجبی و عباس پیری تهیه‌کنندگان این برنامه هستند و یک هفته در میان به تولید این برنامه می‌پردازند و هدف هر دو جذب جوانان به رادیو و برنامه‌های رادیویی است.

«جوان ایرانی سلام» با هدف امیدآفرینی

سیروس رجبی تهیه‌کننده «جوان ایرانی سلام» در خصوص این برنامه گفت: «جوان ایرانی سلام یک مجله صبحگاهی با بخش‌های متنوع به مدت ۷۰ دقیقه است و هدف آن ایجاد فضای پرشور و نشاط صبحگاهی و انگیزه و امید در دل مردم است که در کنار آن اخبار هواشناسی و خبر‌های ورزشی به صورت بسته‌های کوتاه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش «پیگیری» و «چه خبرتونه» از آیتم‌های پرمخاطب این برنامه هستند، توضیح داد: در بخش پیگیری این برنامه، قول و قرار‌های مسئولان به مردم پیگیری می‌شود، در بخش طنز چه خبرتونه هم مسائل اجتماعی را در قالب طنز به چالش می‌کشیم و معمولاً در طول هفته از پنج برنامه‌ای که داریم سعی می‌کنیم دو نفر از وزیران یا معاونان را به روی خط بیاوریم و پیگیر وعده‌هایی مسئولان می‌شویم.

سیروس رجبی افزود: آیتم صوتی از آیتم‌های قدیمی این برنامه است که ساعت ۷ صبح مردم را به خواندن آیت‌الکرسی دعوت می‌کنیم. بعد از آن بخشی با صدای زنده‌یاد مهران دوستی پخش می‌شود که مردم را به نشاط صبحگاهی دعوت می‌کند.

تهیه‌کننده برنامه جوان ایرانی سلام یادآور شد: این برنامه نزدیک به ۱۳ سال است که روی آنتن می‌رود. در گذشته زهرا یساقی سردبیر و تهیه‌کننده این برنامه بود که در زمان‌های مختلف گوینده‌های آن تغییر می‌کرد که در مقطع اخیر یک هفته مجدداً فاطمه صداقتی و یک هفته پیمان طالبی اجرای این برنامه بر عهده دارند.

وی تأکید کرد: هدف این برنامه ایجاد شور و نشاط صبحگاهی و امید است. همچنین پرداختن به مسائلی که دغدغه مردم است، بنابراین دغدغه ما در این برنامه این است که مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانیم و پیگیر مطالبات آن‌ها باشیم.

جوان ایرانی سلام پرشنونده‌ترین برنامه

در ادامه عباس پیری درباره این برنامه گفت: جوان ایرانی سلام یکی از برنامه‌های صبحگاهی است که قدمت بسیاری دارد و دست به دست از تهیه‌کنندگان و گویندگان بزرگ رادیو به صورت امانت به دست ما رسیده است.

وی افزود: به جرئت می‌توان گفت برنامه جوان ایرانی سلام یکی از پرشنونده‌ترین برنامه‌های معاونت صداست و جزو کمربندی برنامه‌های صبحگاهی شبکه رادیویی جوان است. این برنامه آیتم‌های متنوع کوتاهی دارد که باعث می‌شود ضرباهنگ برنامه خیلی تند باشد.
 
عباس پیری همچنین گفت: هدف اصلی برنامه اطلاع‌رسانی است با توجه به اینکه صبح بیشتر افراد سفر درون شهری یا برون شهری دارند و قاعدتاً اول صبح فارغ از تمام خبر‌ها هستند، این برنامه سعی دارد تمام اطلاعاتی که مناسب عموم مردم به خصوص جوانان است، تقدیم شنوندگان کند. وی تأکید کرد: در این برنامه اطلاع‌رسانی متنوع و متفاوتی صورت می‌گیرد و به صورت بسته‌های کوتاه با اجرای فاطمه صداقتی تقدیم شنوندگان می‌شود. از سویی سعی کردیم فارغ از مسائل و موضوعات روز هم نباشیم و با مسئولان در برنامه در ارتباط باشیم. عباس پیری با بیان اینکه برای نامگذاری آیتم‌های جوان ایرانی سلام، سعی شده است از اعضای بدن استفاده شود، توضیح داد: «پشت پا» اولین آیتمی است که در برنامه پخش می‌شود که شامل خبر‌های طنز است. آیتم «پلک صبح» که یک تلنگر صبحگاهی کوتاه است. آیتم «نفس عمیق» شامل خبر‌های ورزشی است و آیتم «رو در رو» گفتگو‌هایی است که با مسئولان داریم. آیتم «گوش به زنگ» نیز آیتمی است که در آن گوش به زنگ تلفن‌های مردم هستیم. وی با بیان اینکه در این برنامه سعی کردیم تا صدای مردم باشیم، گفت: یکی از مهم‌ترین مسئولیت این برنامه امیدآفرینی و ایجاد شور نشاط در مردم به خصوص جوانان است که جزو دغدغه‌های اصلی مدیر شبکه رادیو جوان هم است.

در ادامه با یکی از گویندگان این برنامه که با صدای گرم و پرانرژی خود، رونق‌بخش برنامه‌های رادیو جوان و مخصوصاً جوان ایرانی سلام است، گفتگو می‌کنیم.

لحظه به لحظه این برنامه برایم جذاب است

از پیمان طالبی، گوینده‌ای که میلیون‌ها ایرانی صبح خود را با صدای پرنشاط او آغاز می‌کنند، درباره «جوان ایرانی سلام» پرسیدم. در جواب گفت: برنامه جوان ایرانی سلام از برنامه‌های قدیمی و پرمخاطب رادیو جوان است و قبل از من گوینده‌های بسیاری اجرای آن را بر عهده داشتند که اکنون من و خانم فاطمه صداقتی گوینده این برنامه هستیم.
سال ۹۲ بود که بعد از رفتن خانم صداقتی از این برنامه، من و حسن اسماعیل‌پور برای این برنامه انتخاب شدیم، فکر نمی‌کردیم بعد از خانم صداقتی که جوان ایرانی سلام با ایشان شروع شد مخاطبان استقبالشان ادامه داشته باشد، اما خدا را شکر این محبت و لطف شنونده‌ها ادامه داشت و خیلی سریع مخاطبان با ما ارتباط گرفتند و ما را پذیرفتند.

از او درباره انرژی سرشاری که دارد، پرسیدم، گفت: همه از من می‌پرسند این همه انرژی را از کجا می‌آوری؟ در واقع من اصولاً آدم پرانرژی هستم و این انرژی که صبح‌ها می‌گذارم واقعی است. درست است گاهی شاید من هم مشکل داشته باشم و به قولی حال دلم خوب نباشد، اما وقتی پشت میکروفن می‌نشینم با خود می‌گویم پیمان هر مشکلی داری برای خودت است و باید برنامه را پر انرژی اجرا کنی.

به‌هرحال مردم وقتی روز خودشان را با صدای پر انرژی شروع کنند در طول روز تأثیرگذار خواهد بود و این انرژی به آن‌ها هم منتقل می‌شود.

وی در ادامه گفت: من گزیده کار هستم و سعی می‌کنم برنامه‌ای را اجرا کنم که حس خوبی به آن داشته باشم، بنابراین علاقه من به برنامه باعث می‌شود انرژی مضاعف‌تری از برنامه بگیرم. پیمان طالبی درباره پیامک‌هایی که به برنامه برای او ارسال می‌شود، افزود: لقب‌های زیادی در پیامک‌ها به من می‌دهند، اخیراً پیامک بامزه‌ای ارسال شد که مضمونش این بود: پیمان جان صدای تو را می‌شنوم در حالی‌که قهوه اسپرسو می‌خورم ولی صدای تو از این قهوه بیشتر به من انرژی می‌دهد، پیمان اسپرسو... و این خیلی به من چسبید. طالبی در پاسخ به این سؤال که کدام بخش از برنامه جوان ایرانی سلام را بیشتر دوست داری، پاسخ داد: واقعاً نمی‌توانم بگویم که کدام بخش این برنامه را بیشتر دوست دارم. لحظه به لحظه این برنامه برایم جذاب است به این دلیل که حاصل تلاش یک تیم موفق و دوست داشتنی است که برای لحظه لحظه آن از جان و دل انرژی می‌گذارند و باید گفت موفقیت «جوان ایرانی سلام» حاصل کار یک تیم فوق‌العاده است و من خیلی خوشحالم که صدای من از طریق این برنامه به گوش مردم می‌رسد و این موضوع همیشه برای من باعث افتخار بوده و است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار