کد خبر: 1014210
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
معاون وزیر ارشاد در اختتامیه جایزه «سرو»:
معاون هنری وزیر ارشاد پرداختن گروه‌های هنری و هنرمندان به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نه به خاطر تشویق حاکمیتی بلکه نشانه‌ای از علاقه اهالی هنر به این عرصه دانست.
جواد تمدنی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدمحمد حسینی در مراسم اختتامیه نخستین جایزه بزرگ سرو، گفت: ایران سرزمین سخت و زیبایی است. این سرزمین برای حیات نیازمند هوشمندی‌های زیادی است که یکی از این پدیده‌های هوشمند، سرو‌ها هستند که نماد ایستادگی، مقاومت، پایبندی، نجابت و غرور هستند.

وی به انتخاب نام جشنواره سرو اشاره و تصریح کرد: در انتخاب نام جایزه سرو برای کسانی که از جان و جوانی گذشته‌اند، اتفاقی زیبا رخ داده است. حضور ۲۷۰تئاتر در این جشنواره برای ما جای تعجب نیست چراکه در سال ۱۳۹۷، ۷ هزار و ۹۷تئاتر در کشور به صحنه رفته و دریافت مجوز داشته که در این میان سومین ردیف به لحاظ فراوانی با مضمون همین جشنواره بوده است. در سال۱۳۹۸ نیز ۶ هزارو۶۱۴ تئاتر به صحنه رفته و مجوز گرفته که از این میان، سومین ردیف اجرا متعلق به نمایش‌هایی با این مضمون بوده است. معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد گروه‌های هنری برای پرداختن به موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به دلیل ارادت هنرمندان به این عرصه دانست و گفت: رویکرد هنرمندان به این اتفاق به دلیل تشویق‌های مادام نیست بلکه به دلیل ارادت اهالی هنر و اهمیت ایثار برای عزت کشورمان بوده است.

در این مراسم حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس درباره شکل‌گیری جایزه سرو، گفت: بهمن سال ۹۸ بود که با جمعی از دوستان در حال برنامه‌ریزی برای سال ۹۹ بودیم، ایده این رویداد مطرح و پیگیری شد تا امروز که برپا شده و به ایستگاه پایانی رسیده است.

وی افزود: شناسایی تولیداتی که پیرامون موضوع جایزه بزرگ سرو است و ترغیب و تشویق فعالان این عرصه جزو اهداف اصلی این رویداد بود.

نیلی ادامه داد: پس از این تصمیم، نامه‌ای به سازمان‌های تئاتری با رویکرد مورد نظر ارسال کردیم تا آثار تولیدی یا شناسایی شده خود را برای شرکت در این رویداد به ما معرفی کنند. به این ترتیب بیش از ۲۷۰ اثر به جشنواره معرفی شد که پس از ارزیابی‌های اولیه ۴۵ اثر وارد مرحله نهایی شد که با داوری رایانی، قطب‌الدین صادقی و حسین پاکدل ارزیابی شدند. وی با تأکید بر اهمیت تئاتر شهرستان‌ها گفت: استان‌ها بسیار مورد توجه ما بودند و برای ما شگفت‌آور بود که این تعداد اثر با دغدغه دفاع مقدس از سوی هنرمندان سراسر کشور تولید و برای شرکت در این رویداد ارائه شد. امیدواریم سال بعد هم دومین دوره جشن جایزه بزرگ سرو را برپا کنیم.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان نخستین جایزه بزرگ سرو تقدیر به عمل آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار