کد خبر: 1014027
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
‌ تهیه‌کننده پیشکسوت به «جوان» گفت
در روز‌هایی که به خاطر شیوع کرونا حتی بازگشایی مجدد سینما‌ها هم رونقی به گیشه‌ها نداده و فیلم‌های روی پرده تقریباً شکست‌خورده هستند، اینکه برخی مدیران به دنبال برگزاری جشنواره و جشن هستند، واقعاً از فاصله بعید آن‌ها با بدنه سینما حکایت دارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینمای ایران به «جوان» گفت: وقتی شرایط جنگی است که کسی نباید به فکر برگزاری جشن باشد و الان هم کل کشور درگیر جنگ با کروناست و سینمای ایران هم به همین ترتیب ضربات اقتصادی جبران‌ناپذیری از کرونا خورده است و سینماگران هم در این غائله به شدت بی‌پناه بوده‌اند. تهیه‌کننده «اشک سرما» و «هور در آتش» ادامه داد: آیا مسئله امروز سینمای ایران امکان برگزاری جشنواره‌هاست یا بیکاری مضاعف و وضعیت معیشتی اهالی سینما؟ اینکه مدیران و دست‌اندرکاران در همین شرایط هم پیرامون چگونگی برگزاری جشن و جشنواره در دل کرونا حرف می‌زنند، بیانگر این است که در جای گرم و نرم لمیده‌اند و هیچ خبری از حال و روز قاطبه سینما ندارند. این تهیه‌کننده قدیمی با اشاره به حمایت‌هایی که شامل حال صنوف غیرفرهنگی شده است، اظهار داشت: واقعاً بی‌پناه‌تر از صنف فرهنگ و هنر نداریم، چون حتی وقتی بناست به آن‌ها وامی بابت شرایط کرونایی دهند، باز این وام را هم نه قرض‌الحسنه بلکه با گرفتن بهره می‌دهند، یعنی یک سینماگر که نه بیمه بیکاری دارد و نه امنیت شغلی نباید الان که کرونا بیچاره‌اش کرده یک وام قرض‌الحسنه بگیرد؟ آخر زشت نیست بابت ۱۶میلیون وام از اهالی فرهنگ بهره ۱۲درصدی می‌گیرند؟

تهیه‌کننده «پری» و «ضیافت» تأکید کرد: این همه تعلل در حمایت از سینماگران چه معنا دارد؟ مگر این همه سال که جشنواره برگزار کردیم و میلیارد‌ها تومان هزینه شد چه دستاوردی برای سینمای‌مان داشته‌ایم که حالا اگر یک سال جشنواره برگزار نشود، آن دستاورد‌ها از بین برود؟ شریفی افزود: بعد از این همه سال برگزاری جشنواره حتی یک بازار امن و مناسب برای فیلم‌هایمان در کشور‌های همسایه پیدا نکرده‌ایم ولی باز حتی در اوضاع نابهنجار ناشی از کرونا بر برگزاری جشنواره‌های بی‌فایده اصرار داریم. تهیه‌کننده «سیب سرخ حوا» با مخاطب قرار دادن مدیران سینمایی بیان داشت: به نظرم رؤسای سینما با یک تصمیم عاجل و ضربتی، تا اطلاع ثانوی جلوی برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها را گرفته و دستور اکید دهند که بودجه این گونه محافل به طور مستقیم صرف کمک به سینماگران شود. روزبه‌روز بر آمار سینماگران بیکار و منزوی افزوده می‌شود و با میلیارد‌هایی که صرف جشنواره‌های بی‌حاصل می‌گردد، قادریم بسیاری از آن‌ها را از انزوا برهانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار