کد خبر: 1013332
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
«ست روگن» جدیدترین فرد یهودی است که از رژیم صهیونیستی انتقاد و با صحبت‌هایش توجه‌ها را به رابطه پرتنش بین یهودی‌های امریکا و اسرائیل معطوف کرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش مهر به نقل از گاردین، ست روگن بازیگر و تهیه‌کننده شناخته‌شده سینما و تلویزیون امریکا گفته وقتی جوان بوده دروغ‌های زیادی به نفع اسرائیل به او گفته‌اند. وی با صحبت‌هایش بحث‌هایی را درباره رابطه بعضی مواقع پرتنش رژیم صهیونیستی با تعداد زیادی از یهودی‌هایی که در امریکای شمالی زندگی می‌کنند، به وجود آورده است. این بازیگر کانادایی- امریکایی که در نوجوانی به کمپ یهودی‌ها رفت و والدینش در اسرائیل باهم ملاقات کرده بودند، گفت: این حقیقت که رژیم صهیونیستی در زمینی خلق شده که فلسطینی‌ها از قبل در آن زندگی می‌کردند همیشه از درس‌ها حذف می‌شود. او در اپیزودی از پادکست مارک مارون بازیگر و کمدین گفت: «به عنوان یک فرد یهودی به من مقادیر عظیمی دروغ در حمایت از اسرائیل در تمام طول زندگی‌ام خورانده شد.» او اضافه کرد: «هرگز این را به شما نمی‌گویند که راستی، از قبل یکسری آدم آنجا زندگی می‌کردند. طوری داستان را تعریف می‌کنند که انگار زمین آنجا و در هم باز بوده است.»

در جنگ سال ۱۹۴۸ که در نهایت منجر به خلق اسرائیل شد، بیش از ۷۰۰هزار فلسطینی از خانه‌های‌شان بیرون رانده شدند یا مجبور شدند فرار کنند. امروز، خانواده‌ها و نواده‌های آن افراد حدود ۵/۶ میلیون پناهجو را تشکیل می‌دهند. روگن و مارون که وی هم یهودی است، این مکالمه را در معرفی فیلم کمدی جدید روگن با عنوان «مشکل امریکایی» انجام دادند. این فیلم داستان یک مهاجر یهودی در دهه۱۹۲۰ را تعریف می‌کند که داخل یک ظرف بزرگ آب‌نمک می‌افتد و سر از بروکلین امروزی درمی‌آورد. روگن در پاسخ به این پرسش که آیا هرگز حاضر است برای زندگی به اسرائیل برود یا خیر گفت نه. مارون هم با او موافق بود و گفت: «من هم همینطور. اگر آنجا برویم فقط یک مشت یهودی را عصبانی می‌کنیم.» در میان صهیونیست‌ها، این نگرانی در حال رشد است که یهودی‌های امریکای شمالی که ممکن است تعدادشان بیشتر از یهودی‌های اسرائیل باشد، دارند حمایت خود را نسبت به دولت رژیم صهیونیستی از دست می‌دهند. این بحث معمولاً زمانی بالا می‌گیرد که چهره‌های مشهور که اغلب هم یهودی هستند، دیدگاه‌هایی به شدت منتقدانه از اسرائیل بیان می‌کنند.

جدیدترین مورد به پیتر باینارت تحلیلگر ارشد سیاسی یهودی- امریکایی برمی‌گردد که گفت مطمئن نیست بتواند هم لیبرال و هم حامی دولت اسرائیل باشد، چون میلیون‌ها فلسطینی هنوز از دسترسی به حقوق انسانی اولیه باز مانده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار