کد خبر: 1013160
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما از نیم‌بها شدن بلیت سینما‌ها از روز شنبه تا چهارشنبه خبر داد.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: غلامرضا موسوی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از نیم‌بها شدن بلیت سینما‌ها در طول هفته آینده خبر داد و نوشت: سالن‌های سینما به خاطر کمک به تماشاگران سینمای ایران تا اطلاع ثانوی از روز شنبه تا چهارشنبه نیم‌بها خواهد بود.

سازمان سینمایی نیز از ایجاد تسهیلات جدید برای رونق سینما خبر داده است. در یازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا به سینما، علاوه بر تصویب نیم‌بها شدن بلیت سینماها، مقرر شد از تاریخ اول مرداد لغایت اول آبان ۹۹ تمامی فیلم‌های ایرانی که با تأیید شورای صنفی نمایش به چرخه اکران وارد شده‌اند، درآمد فروش آن‌ها تماماً به سینما تعلق گیرد و در پایان اکران، معادل فروش خالص آن‌ها از سوی سازمان سینمایی به شرکت پخش پرداخت شود. تک‌سانس‌ها یا اکران دوم از شمول این قاعده خارج خواهد بود. همچنین به این فیلم‌ها ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه اکران تعلق گیرد و برای دریافت وام ۴ درصدی، به میزان فروش و حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند و چنانچه فروش فیلمی از ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر شد ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به صورت بلاعوض اعطا شود.

کاهش اقبال عمومی به سینما‌ها که بخش از آن ناشی از شرایط ناشی از شیوع کروناست، باعث شده از اواخر سال گذشته تا به امروز سینما‌ها با ضرر و زیان سنگینی مواجه شوند. نیم‌بها شدن بلیت سینما‌ها در زمانی که اکثر سالن‌های سینما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلی به سر می‌برد و سینما‌های تهران نیز صرفاً با نیمی از ظرفیت اجازه فعالیت دارند، به نظر راه‌حل مناسبی برای خارج شدن سینما از رکود کرونایی نیست، مگر اینکه این اعتمادسازی بین مردم به وجود آید که سینما‌ها از نظر آلودگی به ویروس کرونا در وضعیت سفید هستند و فیلم‌هایی که برای اکران انتخاب می‌شوند در سطحی بالاتر از فیلم‌های معمولی و متوسط فعلی باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار