کد خبر: 1011078
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
صعود ایران به رتبه یازدهم المپیک ۲۰۱۲
پدیده زشت دوپینگ در ورزش جهان هرچند که باعث می‌شود برای مدتی آفتاب پشت ابر بماند، اما وقتی که ابر‌های دروغ و فریب کنار بروند و حق به حقدار برسد، آن وقت است که می‌توان برق شادی را در چهره قهرمانانی دید که حق‌شان در مسابقات ضایع شده بود. میدان المپیک به عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزش جهان میدانی است که هر ورزشکاری آرزوی رسیدن به آن، درخشش در آن و کسب مدال ارزشمندش را دارد، حالا اگر این مدال طلا باشد که دیگر قابل مقایسه با هیچ موفقیتی نیست.
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  هرچند نرسیدن به این حق در میدان المپیک و عدم تجربه ایستادن روی سکوی اول و شنیدن سرود کشور برای یک قهرمان بسیار دردآور است، اما به هر حال کسب مدال طلا با مشخص شدن عمل زشت دوپینگ بقیه لذت خاص خودش را دارد. لذتی که سه ورزشکار ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن آن را تجربه کرده‌اند. سعید محمدپور و نواب نصیرشلال در وزنه‌برداری و کمیل قاسمی در کشتی آزاد با محرز شدن دوپینگ رقبای‌شان حالا طلایی‌های المپیک هستند. محمدپور و نصیر شلال پیشتر طلای‌شان قطعی شده بود و چهارشنبه گذشته بود که طلای کمیل قاسمی هم قطعی شد.

سعید محمد‌پور، وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان اولین ورزشکاری بود که بعد از درخشش کاروان ایران در المپیک لندن و کسب رتبه هفدهم دنیا باعث شد ایران در جدول رده‌بندی صعود کند. محمدپور در رقابت‌های دسته ۹۴ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در رده پنجم قرار گرفته بود، اما به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ وزنه‌برداران اول تا چهارم مدال طلای این مسابقات بعد از گذشت شش سال به او اهدا شد.

نواب نصیرشلال دومین وزنه‌برداری بود که رنگ مدالش عوض شد. نواب در دسته ۱۰۵ کیلوگرم بعد از آلکسی تورختی اوکراینی صاحب مدال نقره شده بود، اما با مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ توریختی مدال طلا به نصیرشلال رسید تا یک طلای دیگر نیز به جمع طلا‌های ایران اضافه شود.

اما سرانجام نوبت به کشتی رسید و چهارشنبه پیش بود که اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک رسماً دوپینگ آرتور تایمازوف ازبک و داوید مادزمانشویلی گرجستانی نفرات اول و دوم وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن را تأیید کردند. کمیته بین‌المللی المپیک با به‌روزرسانی نتایج این وزن، مدال طلای این رقابت‌ها را مشترکاً به نام کمیل قاسمی از ایران و بلال ماخوف روس ثبت کرد. این دو به عنوان سومی مشترک المپیک لندن دست پیدا کرده بودند. به این ترتیب ایران با کسب هشت مدال طلا و پنج نقره بالاتر از ژاپن در جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی المپیک ۲۰۱۲ لندن قرار می‌گیرد تا این المپیک طلایی، طلایی‌تر از قبل برای ورزش ایران شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار