کد خبر: 1009236
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: عشایر اردبیل بیش از 6 درصد جمعیت استان را تشکیل داده‌اند و مشکل تامین آب شربی را از سالی به سال دیگر انتقال می‌دهند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، معرفت آذری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: 124 روستای عشایری در مناطق مختلف استان اردبیل فاقد آب شرب مناسب و بهداشتی هستند مشکلات این روستاها با جذب و هزینه اعتبار موردنیاز برای اجرای طرح‌های آبرسانی شرب عشایری برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال 80 میلیارد ریال برای توسعه شبکه‌های آبرسانی قشلاقات استان اختصاص یافته که به تناسب جمعیت و اولویت هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: بخش زیادی از این اعتبار برای آبرسانی به 14 قشلاق در حوزه شهرستان اصلاندوز تا پایان شهریور امسال هزینه شده و آب شرب لوله‌کشی یک هزار نفر از جمعیت عشایری استان تامین خواهد شد.

آذری افزود: در سال گذشته و اوایل امسال نیز در مجموع 380 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه شبکه‌های آبرسانی شرب مناطق عشایر به استان اردبیل اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آبرسانی سیار به 17 هزار نفر عشایر اردبیل انجام می‌شود که هشت دستگاه تانکر آبرسانی قبلا تامین شده بود که با تامین 9 دستگاه دیگر آبرسانی با بهبود کیفی و کمی همراه بوده و تانکرهای هزار و 2 هزار لیتری تهیه شده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل عنوان کرد: پارسال 800 کیلومتر راه عشایری در این استان تسطیح ، مرمت و بهسازی شد که 220 کیلومتر از مجموع این راه‌ها مربوط به راه‌های ارتباطی عشایر شهرستان خلخال است.

آذری همچنین از تلاش برای ایجاد امکانات رفاهی و فراهم کردن زمینه زندگی مناسب برای جمعیت عشایری در ییلاقات و قشلاقات و اجرای طرح‌های آبرسانی ،احداث آبشخورهای دام در مراتع و چراگاه‌های دام عشایر، توزیع اقلام مورد نیاز و ضروری جمعیت عشایری، بهسازی و رگلاژ راه‌های دسترسی به ییلاقات، توزیع آرد، نهاده‌های دامی و تامین تانکر آب شرب سیار و پنل‌های خورشیدی تولید برق خبر داد.

وی گفت: برغم تعدد راه‌های عشایری هیچ یک از این راه‌ها ردیف اعتباری ملی نداشته و تمام هزینه‌های مربوط به مرمت ،تسطیح و رگلاژ راه‌های عشایری از طریق منابع اعتباری محدود استانی تامین و هزینه می‌شود.

آذری اضافه ‌کرد: در راستای فراهم کردن امکانات اولیه زندگی در ییلاقات تاکنون 640 دستگاه تانکر آب سیار و همچنین 450 دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایری استان توزیع شده که بخشی از این اقلام در اختیار عشایر مناطق خورش‌رستم و شاهرود خلخال قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر