کد خبر: 1009159
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
روزنامه ایران که در واقع ارگان رسمی دولت است، در گفت‌وگو با سعید لیلاز دو نکته را بیان می‌کند؛ اول اینکه از پس از دوران حمله مغول، هیچ‌وقت ایران فشاری همچون مشکلات امروز را متحمل نشده است و دوم اینکه دولت روحانی به خوبی توانسته از پس این فشار، کشور را مدیریت کند. لیلاز، اقتصاددانی که همواره حامی دولت روحانی بوده، در این مصاحبه می‌گوید: «سراغ ندارم که ملتی یا کشوری به اسم ایران، از سال 618 هجری قمری که چنگیز به ایران حمله کرد، تا امروز، چنین فشاری را تحمل کرده باشد. در 8 قرن گذشته چنین فشاری بر ملت ایران بی‌سابقه بوده است. باوجود این، آیا شما در ایران هیچ اثری از قحطی می‌بینید؟ هیچ اثری از مشکلاتی که در عراق دوره تحریم بود یا مشکلاتی که در ونزوئلا هست، می‌بینید؟ بله، می‌دانم که ما امروز با چه فقری یا چه تورمی دست به گریبان هستیم، می‌دانم که هر هفته هزاران انسان به زیر خط فقر رانده می‌شوند، همه این‌ها را می‌دانم، اما از آن طرف این را هم می‌دانم که فشاری که بر ایران وارد می‌شود، بی‌سابقه است.» او دلیل این فشار را نه تحریم‌ها، بلکه کاهش قیمت نفت می‌داند و در پاسخ به این سؤال که «در تقسیم‌بندی مسائل امروز ما، دو موضوع نفت و تحریم را از هم تفکیک می‌کنید؛ کدام را مؤثرتر می‌دانید؟» می‌گوید: «حتماً نفت. من هیچ‌گاه عنصر خارجی را در اقتصاد ایران عامل تعیین‌کننده نمی‌دانم. اساساً از جنگ جهانی دوم به این سو، هیچ‌گاه عنصر یا عامل خارجی را تعیین‌کننده نمی‌دانم. حتماً عنصر خارجی مؤثر و مهم است، اما تعیین‌کننده نیست. به عبارت دیگر، درنهایت تحریم‌ها اوضاع را تشدید می‌کند یا تخفیف می‌دهد... ما در آن هفت تا هشت ماه (دی ماه 96 تا مرداد 97)، خیلی چیزها از دست دادیم و اساساً آن میزان از طلا و ارز که از دست دادیم، تعیین‌کننده بود.»

نکته جالب اما در این میان، نظر لیلاز نسبت به پیشرفت ایران در صورت نزدیکی به امریکاست: «کدام یک از مشکلات بنیادی ما با رفع تحریم‌ها حل می‌شود؟ کدام کشور پس از اینکه به امریکا نزدیک شد، توسعه یافت؟ اصلاً مگر امریکا به کشوری نان می‌رساند؟ چرا مصر یا پاکستان مشکلات بدتری نسبت به ایران دارند؟ تعداد متحدان امریکا که مشکلات جدی دارند، به مراتب بیشتر از تعداد متحدان امریکا است که وضع خوبی دارند و این مدیریت داخلی این کشورها است که آنان را به وضع خوبی از لحاظ توسعه رسانده است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
2
آقای لیلاز به نظر میرسد که شما از مخلوقانی هستید که دائم با خودش حرف میزند و بعضی وقتها هم با دستتان به شانه خود میکوبید و خودتان را تشویق میکنید بنده با دقت فرمایشاتتان را ملاحضه ودر خاتمه به این نتیجه رسیده که جنابعالی واقعا دچار توهم شده اید در کل چقدر در زندگی تواضع امر مهمیست که به نظر میرسد که برایتان مهم نیست انهم باید دلایل خاص خود را داشته باشد ضمنا با بیاناتی که کردید فقط و فقط خود برتر پنداری قابل روئیت هست که سرتاپای وجود تان را اشغال کرده است و در مصاحبه نشان دادید که شما خود را علامه دهر معرفی می‌نمائید حالا نه یک بار بلکه مکرر!!!!!
باید دیگر خود را کنار کشیده زیرا تمامی حرفهای تان تکراریست و خسته کننده شده و دیگر به روز بودنتان باعث شک و تردید شده است ما به اندازه کافی نخبه های جوان با انرژی و از نظر قیاس به معلومات به روز را در کشور داریم پس بروید و راه را برای جوانان باز کنید وقت برای استراحت شما فرا رسیده است دیگر اینکه شما خود را به اندازه کافی در این سالیان تامین کردید نه برای خویش بلکه برای هفت ...... تان!!!!!!!
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
2
کره جنوبی و سنگابور نمونه های بسیار روشن از دوستی با امریکا هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار